Kolej jest trudnym obszarem wprowadzania innowacji. Jednak nowe rozwiązania są bardzo potrzebne. O barierach i wyzwaniach z tym związanych mówią na łamach najnowszego wydania „Kuriera Kolejowego” przedstawiciele różnych obszarów branży.
Sposoby finansowania, przepisy i procedury oraz przykłady współpracy miedzy zarządcą infrastruktury a sektorem badawczo – naukowym oraz biznesem są tematem relacji z debaty „Lunch z Kurierem” poświęconej innowacyjnym rozwiązaniom technologicznym na kolejowym rynku infrastrukturalnym. Przy tej okazji piszemy też o nowym klastrze firm kolejowych, który ma na celu promowanie i rozwijanie innowacyjności. To ważne, bo patrząc szerzej, innowacyjność to nie tylko narzędzia dla biznesu, ale gwarancja rozwoju gospodarczego całego kraju.
W tym numerze piszemy też o mobilizacji na wypadek podtopień linii kolejowych, uruchomieniu stałego połączenia z Łodzi do chińskiego Chengdu oraz znanych już barwach pociągów Pendolino. Relacjonujemy też Międzynarodowe Targi Logistyki, Telematyki i Transportu w Monachium, na które zjeżdżają się firmy z całego świata oraz XX Międzynarodowe targi Budownictwa Drogowego Autostrada –Polska 2013. Na obu wydarzeniach swoją ofertę prezentowały polscy przewoźnicy kolejowi.
Proponujemy też podróż zakręconą Szargańską Ósemką – wąskotorówką, która kursuje po bardzo ciekawej (technicznie i krajobrazowo!) trasie wytyczonej ponad 90 lat temu tunelami, mostami i urwiskami na obecnym pograniczu Serbii i Bośni.