Produkują pierwszy FLIRT dla ŁKA

Produkują pierwszy FLIRT dla ŁKA

26 sierpnia 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

W siedleckiej fabryce Stadler Polska są już gotowe pierwsze z czterdziestu pudeł wagonów pociągów FLIRT dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Produkują pierwszy FLIRT dla ŁKA
Fot. Stadler

Pudła pojazdów pomalowano w barwy łódzkiego przewoźnika. Rozpoczął się również montaż końcowy pierwszego pociągu, obejmujący instalację dachu, wyposażenia zewnętrznego oraz podzespołów elektrycznych. Następnie prowadzone będą prace związane z wyposażeniem wnętrza pojazdu. Równolegle trwa produkcja podzespołów elektrycznych.

W firmie ABB w Aleksandrowie Łódzkim odebrano pierwsze gotowe kompaktowe przekształtniki BordLine, które zostaną zamontowane w nowych składach. To najlepsze w swojej klasie, energooszczędne przekształtniki, które pomogą w utrzymaniu niezawodności i niskich kosztów eksploatacji pojazdów.

Po zakończeniu montażu końcowego nastąpi sprzęganie pudeł wagonów i zestawienie zespołu trakcyjnego. Wtedy nowy pojazd będzie można uruchomić i rozpocząć jego testowanie, najpierw w zakładzie w Siedlcach, a następnie na torach testowych.

- Produkcja pociągów FLIRT dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej postępuje zgodnie z planem. W naszym zakładzie w Siedlcach trwa już montaż pierwszego FLIRT-a. Pod koniec kwietnia 2014 roku pierwsze sześć pojazdów zostanie dostarczonych do ŁKA. Kolejnych 10 zespołów trakcyjnych trafi do Łodzi pod koniec października 2014 roku, a pozostałe 4 pociągi zostaną przekazane przewoźnikowi w ostatnich dniach lutego 2015 roku  – powiedział Stanisław Skalski, członek zarządu Stadler Polska i dyrektor handlowy w Grupie Stadler Rail.

Pociągi produkowane dla ŁKA to najnowsza generacja pojazdów z rodziny FLIRT. Składy wyróżniają się niskimi kosztami eksploatacji i  zużyciem energii. Przez to są także przyjazne dla środowiska. Te nowoczesne, dwuczłonowe zespoły elektryczne będą rozwijać maksymalną prędkość 160 km/h i pomieszczą 254 pasażerów. Oferują też wiele udogodnień, m.in. możliwość przewozu większego bagażu i rowerów, obszerną toaletę, klimatyzację oraz monitoring wnętrza. W pojazdach znajdą się też monitory LCD.

Będą to pierwsze w Polsce pociągi seryjnie wyposażone w Europejski System Sterowania Pociągiem ETCS poziomu 2, który zapewnia większe bezpieczeństwo podróżowania.

Koszt produkcji 20 FLIRT-ów dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej to 311 071 420 zł . Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską. Pierwsze pojazdy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej wyjadą na tory województwa łódzkiego 15 czerwca 2014 roku.