Transport miejski Następne Swingi trafiają do Szczecina

Następne Swingi trafiają do Szczecina

30 września 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Rozpoczęła się realizacja drugiej części drugiego kontraktu na zakup tramwajów, które zamówiła spółka Tramwaje Szczecińskie od bydgoskiej Pesy. Do Zajezdni Pogodno trafił już trzynasty Swing, zaś do końca roku przejedzie jeszcze sześć.

Następne Swingi trafiają do Szczecina
Fot. 333Wojtas333, Wikiemedia

Łącznie w ramach dwóch kontraktów do końca marca 2014 roku w Zajezdni Pogodno będzie stacjonować 28 nowoczesnych pojazdów. Realizowany obecnie kontrakt zakłada dostawę 22 pojazdów typu Swing. Kontrakt został podzielony na dwie części. W pierwszej Pesa miała za zadanie dostarczenie 6 pojazdów w terminie do 180 dni od chwili podpisania umowy. Tramwaje dotarły do Szczecina pomiędzy 26 stycznia a 23 marca tego roku. Kolejnych 16 dojedzie do końca marca przyszłego roku (sześć w tym roku, 10 w przyszłym). Pierwszy pojazd z nowej dostawy dotarł w nocy z 24/25 września do zajezdni. Kolejny przyjedzie w tym tygodniu.

Szczecin inwestuje w nowoczesny tabor tramwajowy od 2010 roku. W ramach pierwszego kontraktu do zajezdni w al. Wojska Polskiego w roku 2010 i 2011 trafiło sześć pojazdów o długości 31,82 m każdy.

Z myślą o niepełnosprawnych

Tramwaje Szczecińskie są jedynym klientem Pesy, który w trosce o wygodę osób niepełnosprawnych zażyczył sobie w ramach kontraktu montaż w tramwajach dwóch ramp dla osób niepełnosprawnych i osób z wózkami dziecięcymi. (standardowe wyposażenie stanowi jedna rampa).

Standardem w szczecińskiej komunikacji miejskiej są już pojazdy klimatyzowane, wyposażone w monitoring, biletomat, system informacji pasażerskiej. Takie są także nowoczesne Swingi. Dodatkowo Swingi zakupione w ramach drugiego kontraktu posiadają ogólnodostępne WiFi, elektroniczne tablice wewnątrz pojazdu informujące o przebiegu trasy. Tramwaje z drugiego przetargu są jednak nieco krótsze od poprzedników z 2010 i 2011 roku Każdy ma długość 30,12 m.

Dodatkowe pojazdy z Pesy

W ramach tej części projektu przeszkoleni zostali także pracownicy. Producent dostarczył także wyposażenie do obsługi tramwajów oraz pakiet naprawczy. Ponadto, kontrakt zakłada dostawę specjalnego pojazdu do naprawy tramwajów z dachu a także pojazdu przystosowanego do holowania. Każdy tramwaj przed odbiorem przez szczecińskiego przewoźnika musi obowiązkowo bezawaryjnie przejechać testowo 300 km.
Celem zakupu nowoczesnego taboru jest m.in. dostosowanie go do potrzeb osób niepełnosprawnych, podniesienie jakości świadczenia usług oraz wyeliminowanie przestarzałego taboru.

Cały projekt „Zakup niskopodłogowego taboru tramwajowego w Szczecinie” warty jest 241 354 735, 49 zł. Zakup wszystkich 28 niskopodłogowych tramwajów (z obu kontraktów) współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko kwotą ok. 116 milionów złotych. Dofinansowanie  stanowi 59 proc. środków kwalifikowanych.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Po 13 latach pociągi wróciły do Parczewa Po 13 latach pociągi wróciły do Parczewa
Następny artykuł PKP Cargo wprowadza w życie ideę "TIRy na tory" PKP Cargo wprowadza w życie ideę "TIRy na tory"