LzK: pasażer jest najważniejszy

LzK: pasażer jest najważniejszy

28 listopada 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Podczas dzisiejszej debaty z cyklu „Lunch z Kurierem” dyskutowano o innowacjach zwiększających komfort pasażera.

LzK: pasażer jest najważniejszy
Fot. Michał Wójcicki

Komfort podróży, cena biletu, czy czas przejazdu. A może inne aspekty wpływają na wybór pasażera odnośnie środka transportu jakim ma się poruszać? Okazuje się, że najważniejsze są rozkład jazdy, czas przejazdu i cena biletu. Natomiast innowacje, którymi coraz chętniej chwalą się przewoźnicy już nie mają takiego dużego znaczenia.

– Jeśli pasażer wchodząc do pociągu zetknie się jednak z różnymi innowacyjnymi rozwiązaniami to będą one miały bardzo duży wpływ na jego satysfakcję z podróży – mówi Michał Wrzosek, przedstawiciel firmy Mindset Communication. – A to jest bardzo ważne gdy kolejny raz będzie wybierał środek transportu – dodaje.

Na jakie zatem innowacje może natrafić pasażer podczas swej podróży? Np. na rozbudowany system informacji pasażerskiej, który pokazuje dane dotyczące nie tylko o prędkości pociągu, czy o tym gdzie się on w danej chwili znajduje, ale także o możliwościach przesiadki na najbliższym przystanku. Istotny jest też komfort podróży, czyli wygodny fotel, oświetlenie wnętrza pojazdu, jego wyciszenie, czy klimatyzacja.

Innowacyjne rozwiązania czekają na pasażera jeszcze przed podróżą. Jest to możliwość wygodnego zakupu biletu, niekoniecznie w dworcowej kasie. Kolejna rzecz to właściwe oznaczenie drogi na peron, z którego odjeżdża pociąg.

Ważne jest też zapewnienie bezpieczeństwa pasazerom. Jednym z e sposobów jest montaż monitoringu. Jak mówi prezes warszawskiej SKM Krystyna Pękała dzięki jego montażowi we wszystkich pojaZdach jej spółki liczba aktów wandalizmu spadła niemal do zera. Podobnie uważa Grzegorz Dymecki, prezes Warszawskiej Kolei Dojazdowej. - Chcemy na wszystkich stacach naszej kolei zamontować monitoring. Na niektorych, tam gdzie jest to możliwe, będzie on podłączony do monitoringu miejskiego. Dzięki temu policja może szybciej reagować w przypadku różnych zdarzeń.

Nie wszyscy pasazerowie korzystają z udogodnień i innowacji, jakie oferuje dzisiejsza kolej. Ale jak podkreślił Michał Wrzosek, równie ważne, jeśli nie ważniejsze jest sama świadomość, że są one dostępne.

Debata z cyklu „Lunch z Kurierem” pt. „Innowacyjne rozwiązania zwiększające komfort pasażera” odbyła się 28 listopada w Centrum Bankowo-Finansowym Nowy Świat w Warszawie. Pełna relacja zostanie opublikowana w jednym z najbliższych numerów „Kuriera Kolejowego”.