Arriva ma wszystko zapięte na ostatni guzik

Arriva ma wszystko zapięte na ostatni guzik

14 grudnia 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Jutro w województwie kujawsko - pomorskim nastąpi zmiana przewoźnika odpowiedzialnego za obsługę części linii. Władze samorządowe, którym udało się doprowadzić do współpracy między Arrivą a Przewozami Regionalnymi, zapewniają, że pasażerowie nie odczują żadnych związanych z tym niedogodności.

Arriva ma wszystko zapięte na ostatni guzik
Fot. Arch. Kuriera Kolejowego

Urząd Marszałkowski będzie też starannie kontrolować standard obsługi podróżnych.

- Zależy nam, by wszystko odbyło się płynie, bez perturbacji, z którymi wcześniej mieliśmy do czynienia w innych regionach – podkreśla członek zarządu województwa Sławomir Kopyść.

Intensywne przygotowania do zmiany na torach trwają od połowy maja. Jedną z raf do pokonania były tak zwane kolejowe połączenia stykowe, czyli linie wychodzące poza granice województwa. Udało się doprowadzić do podpisania umów dotyczących ich finansowania z samorządami województw wielkopolskiego, warmińsko-mazurskiego i pomorskiego. Jedyną nierozwiązaną kwestią są pociągi relacji Toruń-Kutno na odcinku od Kalisk Kujawskich do Kutna w województwie łódzkim. Rozmowy trwają. – Liczymy na porozumienie z województwem łódzkim – mówi sekretarz województwa Marek Smoczyk. Póki co, połączenia do Kutna będą funkcjonować do końca roku. 

Bezkolizyjna zamiana przezwoźnika 

Dzięki mediacji marszałkowskiej administracji Przewozy Regionalne i Arriva dogadały się w sprawie wzajemnej wymiany świadczeń, co pozwoli nie tylko na bezkolizyjne przejęcie przez Arrivę połączeń dotychczas obsługiwanych przez pociągi PR oraz wyeliminowanie przesiadek na granicy województwa, ale też na utrzymanie miejsc pracy w strukturach PR, a nawet uratowanie Kujawsko-Pomorskiego Zakładu PR przed likwidacją. – W Europie jest tak, że przewoźnicy konkurują o rynek, natomiast gdy zostanie już podzielony, współpracują ze sobą na zasadzie podwykonawstwa – wyjaśnia prezes Arrivy, Damian Grabowski.

W tym konkretnym przypadku współpraca będzie polegała na tym, że część przewozów w imieniu Arrivy będą wykonywać PR, a wiele prac eksploatacyjnych zostanie w kujawsko-pomorskim zakładzie tej ostatniej spółki. – Sporo wskazuje na to, że możemy się stać największą bazą naprawy lokomotyw spalinowych w kraju – mówi dyrektor Waldemar Bachmatiuk z Kujawsko-Pomorskiego Zakładu PR. 

Arriva gotowa na przejęcie

Arriva zapewnia, że jest gotowa na przejęcie przewozów na nowych liniach i wszystko ma zapięte na ostatni guzik. Urząd Marszałkowski zapewnia, że sprawdził stan jej przygotowań – tabor, kompetencje kadr, logistykę – bardzo starannie. Na pierwsze dni funkcjonowania nowego rozkładu jazdy zaplanowano też kontrole na wszystkich obsługiwanych przez Arrivę liniach. Kontrolerzy Urzędu Marszałkowskiego będą sprawdzać między innymi punktualność pociągów i to, czy ich pojemność jest wystarczająca do obsługi strumieni podróżnych.

Więcej informacji na temat organizacji przewozów kolejowych w województwie oraz taryfach biletowych znajduje się w prezentacji przygotowanej przez Arrivę i PR znajduje się tutaj.

Aktualny i nowy kolejowy rozkłady jazdy w portalu PKP Polskich Linii Kolejowych na stronie www.rozklad.plk-sa.pl

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł ZZMK: maszyniści Arrivy byli zbyt krótko szkoleni ZZMK: maszyniści Arrivy byli zbyt krótko szkoleni
Następny artykuł MIR: raport NIK uzupełnia działania PKP MIR: raport NIK uzupełnia działania PKP