Dworzec Łódź Fabryczna wjeżdża pod ziemię

Dworzec Łódź Fabryczna wjeżdża pod ziemię

24 stycznia 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Rozpoczął się nowy rozdział w budowie łódzkiego Dworca Fabrycznego - podstropowe kopanie tunelu. Oznacza to, że będzie on stopniowo budowany pod ziemią, aż do obszaru przyszłej stacji kolejowej. Jest to zarazem początek prac podstropowych na terenie budowy.

Dworzec Łódź Fabryczna wjeżdża pod ziemię
Fot. nlf-b2.pl

 - Chcemy systematycznie informować o aktualnym stanie prac dla tej najważniejszej dla przyszłości Łodzi inwestycji - mówi prezydent Łodzi Hanna Zdanowska.

Pierwsze ładowarki wjechały pod częściowo już wybudowany strop tunelu i wydobywają spod niego ziemię. Na ukończeniu jest budowa ścian szczelinowych w ramach obecnego odcinka tej części inwestycji. Nadal trwają prace przy konstrukcji stropu.

- Wykonanych zostało już 80 procent ścian szczelinowych przy konstrukcji tunelu, od jego północnej i południowej strony. Wybudowana została także ściana w środku, rozdzielająca tunel na dwie komory – informuje wykonawca, konsorcjum firm Torpol, Astaldi, PBDiM, Intercor.

Na tym odcinku każdego dnia pracuje ponad 400 osób i 15 ciężkich maszyn. Zgodnie z projektem tunel będzie miał ok. 1,5 km długości. W tym obszarze do wywiezienia jest ok. 500 tys. m3 urobku.

Budowa multimodalnego dworca przesiadkowego jest bardzo ważną inwestycją o strategicznym znaczeniu - zarówno dla Łodzi i regionu łódzkiego, jak i całego kraju. To obecnie największa inwestycja kolejowa realizowana w Polsce. Jej wartość to 1,76 mld złotych. Dworzec ma być gotowy w 2015 roku.