Hannibal: nowe połączenie intermodalne między Włochami, Węgrami i Rumunią

Hannibal: nowe połączenie intermodalne między Włochami, Węgrami i Rumunią

09 maja 2024 | Źródło: Contship Italia / EUROGATE / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Do końca roku Hannibal, operator intermodalny grupy logistycznej Contship Italia, uruchomi nowe połączenie kolejowe między Włochami, Węgrami i Rumunią. Pociągi połączą węzeł kolejowy grupy w Melzo z BILK w Budapeszcie i terminalem Arad (Railport Arad) i będą transportować naczepy (profile P385, P386, P400), nadwozia wymienne oraz kontenery 20, 40 i 45-stopowe, zapewniając kompleksowe rozwiązania logistyczne dla ich użytkowników.

 

Hannibal: nowe połączenie intermodalne między Włochami, Węgrami i Rumunią
Fot. EUROGATE

 

Intermodalna usługa transportu kolejowego łącząca Włochy, Węgry i Rumunię - a dokładnie centrum kolejowe Contship Group w Melzo - oraz terminale BILK i Arad odpowiednio w Budapeszcie i Curtici, rozpocznie się do końca 2024 roku.

Pociąg będzie kursował dwa razy w tygodniu i będzie w stanie przewieźć do 35 jednostek ładunkowych. Odjazdy z Włoch zaplanowano na wtorki i piątki, a w odwrotnym kierunku w każdą sobotę i wtorek, natomiast czas przejazdu wyniesie 48 godzin. Połączenie to będzie miało długość ponad 1500 km i będzie realizowane w ramach partnerstwa między dwoma operatorami: Eurogate Intermodal zajmie się obsługą trakcji na Węgrzech i w Rumunii, a Oceanogate będzie zarządzać trasą włoską.

Według Andrei Spagnuolo, menedżera ds. sprzedaży i rozwoju biznesu w Contship, "nowa usługa przyniesie korzyści przede wszystkim ruchowi z Turcji, wzmacniając rolę Kürtös jako węzła transportowego łączącego Węgry, Rumunię i Turcję z Włochami".

 

Fot. Contship Italia

 

Trasa dodaje do ponad 36 aktywnych cotygodniowych połączeń międzynarodowych i połączy przepływy między Europą Wschodnią i Zachodnią. Usługa ta jest kluczową częścią szerszej strategii Contship polegającej na rozwoju transportu intermodalnego, który oprócz tego, że jest najbardziej wydajnym i zrównoważonym wyborem na średnich i długich dystansach, jest coraz częściej potwierdzany jako rodzaj transportu towarowego, który pozwala na elastyczność i optymalną integrację między różnymi jednostkami ładunkowymi.

Contship to połączenie słów "CONTAINER" i "SHIPPING". Założyciel Contship, Angelo Ravano, założył firmę w 1969 roku, oferując w pełni skonteneryzowane statki pod hasłem "We Bring the Ship to Your Factory". Contship pozycjonował się wraz z innymi podobnie myślącymi przedsiębiorcami u zarania konteneryzacji jako prawdziwy pionier we Włoszech i Europie.

Hannibal jest operatorem transportu multimodalnego Contship, oferującym elastyczne rozwiązania intermodalne dla krajowego i międzynarodowego transportu towarowego. Łącząc flotę 350 nowoczesnych ciężarówek z ponad 150 pociągami tygodniowo z i do głównych włoskich i europejskich miejsc docelowych, Hannibal zapewnia klientom zrównoważone społecznie i środowiskowo rozwiązania transportowe, zaprojektowane w celu wspierania firm zajmujących się transportem morskim i kontynentalnym, dostarczając statek do drzwi klienta.