W czwartek, 27 lutego w holu głównym dworca w Katowicach pojawi się punkt informacyjny, w którym pracownicy Urzędu Transportu Kolejowego będą udzielać pasażerom bezpłatnych porad i informacji z zakresu praw przysługujących podróżującym koleją.
Urząd Transportu Kolejowego zaprasza do odwiedzenia stoiska w godzinach 12:00 - 16:00. Pracownicy regulatora rynku kolejowego oprócz porad udzielanych pasażerom, będą rozdawać ulotki z zestawem praktycznych i najważniejszych informacji dotyczących podróży pociągami.
Dodatkowo wszyscy zainteresowani będą mogli wypełnić anonimową ankietę dotycząca satysfakcji podróżnych z poziomu świadczonych przez przewoźników i zarządców usług.
Porady prawne i informacje dotyczące praw pasażerów kolei można uzyskać także kontaktując się bezpośrednio z:
- Urzędem Transportu Kolejowego pod numerami Infolinii UTK 801-044-080 i 22 460-40-80.
- Infolinia dot. praw pasażera w transporcie kolejowym czynna jest w dni robocze w godz. 9.00 – 16.00.
- Infolinia 801-044-080 – do połączeń z telefonów stacjonarnych (opłata za połączenie zależy od cennika operatora, zwykle jest to 0,29 zł/min. + VAT )
- Infolinia 22 460-40-80 - do połączeń z telefonów komórkowych (opłata według taryfy operatora).
Dotychczas, w ramach kampanii, UTK odwiedziło już siedem dworców kolejowych na terenie kraju. Były to: Gdańsk Główny, Poznań Główny, Kutno, Warszawa Wschodnia, Warszawa Centralna oraz Kraków Główny.