Transport miejski Prace przy estakadzie tramwajowej na stacji Bydgoszcz Wschód

Prace przy estakadzie tramwajowej na stacji Bydgoszcz Wschód

29 maja 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

W czerwcu zacznie się montaż stalowych dźwigarów tramwajowej estakady nad stacją Bydgoszcz Wschód. Sprawdźcie, co dzieje się na największym placu budowy w Bydgoszczy, gdzie powstaje 10-kilometrowe torowisko do dzielnicy Fordon.

Prace przy estakadzie tramwajowej na stacji Bydgoszcz Wschód
Fot. UM Bydgoszcz

Obecnie toczą się ostatnie prace na podporach estakady na odcinku od ul. Fordońskiej do Kamiennej. Przy jednej podporze, która powstała w miejscu gruzowiska konieczne okazało się palowanie. W gruncie wykonano 8 pali o długości 17 metrów.

Na terenach kolejowych usunięte zostały kolizje z uzbrojeniem podziemnym. Zdemontowane zostały też tory kolidujące z budową podpór. Rusza też budowa podpór. W pierwszej kolejności powstanie konstrukcja estakady. Schody, windy oraz zadaszenie peronów będą montowane w końcowym etapie inwestycji w przyszłym roku. Zgodnie z projektem estakada będzie udostępniona wyłącznie dla tramwajów oraz pojazdów uprzywilejowanych. Będzie wyposażona w chodnik umożliwiający dojście do przystanków tramwajowych i kolejowych.

W czerwcu rozpocznie się montaż pierwszych stalowych dźwigarów na gotowe podpory. Następnie będą one ze sobą spawane na miejscu. Na tak przygotowanej konstrukcji będzie później montowana betonowa płyta.

Trwa także przebudowa kolejnych instalacji na północnej jezdni ul. Fordońskiej. Układane są kolejne metry torów wzdłuż ul. Startowej, którą odbywać będzie się wjazd na nową pętlę, wybudowaną po wschodniej stronie ul. Wyścigowej.

Poza tym, na ul. Korfantego trwają przygotowania do ułożenia warstwy wiążącej na nowym łączniku prowadzącym do ul. Akademickiej. Te prace planowane są na połowę czerwca. Prawdopodobnie od 15 czerwca łącznikiem pojadą kierowcy. Zaawansowane prace toczą się także na nowo budowanej północnej jezdni ul. Akademickiej pomiędzy Jasiniecką i Kaliskiego. Kolejne fragmenty otrzymują podbudowę z betonu i kruszywa łamanego. Oddanie jej do użytku warunkuje jednak przebudowa skrzyżowań z ulicami Romanowskiej, Kaliskiego i Matki Teresy z Kalkuty. Będą one prowadzone etapami.

W tym roku planowana jest także przebudowa kilku skrzyżowań na pozostałym fragmencie ul. Akademickiej i ul. Andersa. Zakłada się między innymi przebudowę skrzyżowań z ulicami Igrzyskową, Kleeberga, Brzechwy i Kasztelańską, Piłsudskiego i Gieryna. W przyszłym roku prace obejmą prawdopodobnie przebudowę skrzyżowań z ulicami Wolną, Wyzwolenia oraz budowę rond na ul. Geodetów(Andersa) i Wyzwolenia (Orląt Lwowskich). Nie wykluczone jest jednak rozpoczęcie prac jeszcze w tym roku.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Zmiana rozkładu Kolei Mazowieckich od 15 czerwca Zmiana rozkładu Kolei Mazowieckich od 15 czerwca
Następny artykuł Promocja w Kolejach Dolnośląskich z okazji Dnia Dziecka Promocja w Kolejach Dolnośląskich z okazji Dnia Dziecka