Po godz. 14.00 na Dworcu Centralnym podano informację, że nie działa system sprzedaży biletów na pociągi PKP Intercity, a bilety można zakupić u konduktorów w pociągach bez dodatkowych opłat. Wygląda na to, że w tej chwili jednak wszystko wraca do normy, bo pasażerowie odchodzą od kas z zakupionymi biletami.
Z obserwacji "Kuriera Kolejowego" na Dworcu Centralnym wynika, że mogły to być chwilowe zakłócenia w funkcjonowaniu systemu sprzedazy biletów PKP Intercity. Ruch w kolejkach na dworcu przebiega sprawnie, a pasażerowie kupują bilety w kasach przewoźnika. Zniknęły też komunikaty głosowe informujące o tym, że system sprzedaży biletów na pociągi PKP Intercity nie działa, a bilety można zakupić u konduktorów w pociągach bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
Kilka godzin temu oburzeni pasażerowie informowali „Kurier Kolejowy”, że mają problemy z zakupem biletu w kasie biletowej przewoźnika zarzucając PKP Intercity wprowadzanie klientów w błąd.
Na profilu PKP Intercity w serwisie społecznościowym Facebook też wyrażali swoje niezadowolenie pasażerowie, którym nie udało się nabyć biletu w kasie. Jeden z nich pisał: „ System w kasach nie działa. Nie można zakupić biletu na jutro na pociąg na dworcu głównym w Krakowie. Czemu wprowadzają Państwo Pasażerów w błąd?”
Kolejny: „A na centralnym nie ma możliwości zakupu miejscówek na żaden pociąg, jak was nie kochać?”
A inny: „Moja żona z małym dzieckiem specjalnie pojechała szybko na dworzec, aby kupić bilet z miejscówką na wagon sypialny i została odprawiona z kwitkiem. Intercity, co wy robicie!?! Totalny brak szacunku dla czasu innych ludzi. Czy naprawdę nie można powołać sztabu kryzysowego, który wygeneruje tabelki w excelu dla danej relacji i będzie przyjmował rezerwacje i udostępniał kierownikom pociągu?!?!?!”
Dziś rano, po dwóch dniach problemów, przywrócono system sprzedaży biletów w kasach PKP Intercity. Przewoźnik zapewniał, że w tej kwestii sytuacja jest już opanowana, pozostaje tylko ustabilizowanie sprzedaży internetowej oraz w biletomatach.
Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity poinformowała "Kurier Kolejowy", że w tej chwili w całej Polsce system sprzedaży biletów działa jeszcze lepiej niż dziś rano. Dlaczego więc pasażerowie informowali o trudnościach z zakupem biletu?
– Mogą być takie miejsca, w których są problemy na łączach, ale generalnie system działa sprawnie – przyznała Beata Czemerajda.