Pesa, Modertrans oraz konsorcjum Stadler i Solaris to firmy, które przystąpiły do największego przetargu na dostawę tramwajów w historii poznańskiego MPK. Miasto planuje kupić 50 tramwajów: 30 sztuk jednokierunkowych i 20 sztuk dwukierunkowych, niskopodłogowych.
Elementami przetargu jest też dostawa niezbędnego do eksploatacji tych tramwajów specjalistycznego wyposażenia zajezdni "Franowo" i "Głogowska", oprzyrządowania i narzędzi oraz pakietów naprawczych, a także dla pracowników MPK Poznań w zakresie przeglądów, napraw, obsługi technicznej i eksploatacji dostarczonych tramwajów.
Pesa zaproponowała tramwaj jednokierunkowy z udziałem 100 procent niskiej podłogi w cenie 7,318 mln zł brutto oraz tramwaj dwukierunkowy z udziałem 100 procent niskiej podłogi w cenie 7,810 mln zł brutto (całkowita wartość kontraktu 387 mln 65 tys. zł brutto).
Konsorcjum Stadlera i Solarisa zaoferowało tramwaj jednokierunkowy z udziałem 84 procent niskiej podłogi w cenie 8,787 mln zł brutto oraz tramwaj dwukierunkowy z udziałem 84 procent niskiej podłogi w cenie 9,574 mln zł brutto (całkowita wartość kontraktu 462 mln 117 tys. zł brutto).
Z kolei Modertrans zaproponował tramwaj jednokierunkowy z udziałem 100 procent niskiej podłogi w cenie 7,687 mln zł brutto, tramwaj dwukierunkowy z udziałem 100 procent niskiej podłogi w cenie 8,031 mln zł brutto (całkowita wartość kontraktu 397 mln 44 tys. zł brutto).
Komisja przetargowa rozpoczęła prace nad sprawdzeniem ofert pod względem formalnym. W następnej kolejności oceni je pod względem wagi kryteriów. Wśród nich 80 proc. stanowi cena, 7 proc. udział niskiej podłogi, po 3 proc. pojemność, naciski na oś oraz rozwiązania techniczne i po 2 proc. warunki wzajemnie świadczonych usług podczas gwarancji oraz szerokość przejść.