Koleje Austriackie zamawiają 140 wagonów od Siemensa, stawiają na pociągi nocne

Koleje Austriackie zamawiają 140 wagonów od Siemensa, stawiają na pociągi nocne

10 sierpnia 2021 | Źródło: Siemens Mobility
PODZIEL SIĘ

Coraz większą popularnością cieszą się nocne podróże nowoczesnymi, szybkimi i komfortowymi pociągami. ÖBB zamówiło kolejnych 20 siedmiowagonowych nietrakcyjnych składów do nocnych podróży opartych na platformie Viaggio Next Level od Siemens Mobility w celu rozszerzenia floty Nightjet. Do 2025 r. do eksploatacji wejdą łącznie 33  składy nowej generacji ÖBB Nightjet, oferujące nocne podróże między europejskimi miastami w sposób przyjazny dla klimatu. Dzięki nowym wagonom pociągi nocne będą oferowały pasażerom większą pojemność, komfort i prywatność.

 

Koleje Austriackie zamawiają 140 wagonów od Siemensa, stawiają na pociągi nocne
Nowa generacja pojazdów noclegowych Nightjet. Fot. ÖBB

W 2018 roku Siemens Mobility i ÖBB podpisały umowę ramową na dostawę pojazdów do podróży dziennych i nocnych. Trzynaście składów Nightjet nowej generacji Viaggio Next Level, zamówionych w ramach tej umowy ramowej, jest obecnie produkowanych w zakładzie Siemens Mobility w Wiedniu. Pierwsze dostarczone pojazdy zostaną wprowadzone do eksploatacji od grudnia 2022 roku na liniach biegnących z Austrii i Niemiec do Włoch.

Nowa generacja pojazdów nocnych Nightjet. Wizualizacja. ÖBB

 

Nowa generacja pojazdów nocnych Nightjet. Wizualizacja. ÖBB

 

Drugie zamówienie w ramach tej umowy ramowej obejmuje obecnie kolejne 20 składów Nightjet. Pojazdy te mają kursować na trasach z Wiednia i Innsbrucka do Hamburga i Amsterdamu oraz na trasach z Wiednia do Bregencji i Zurychu. Nowe jednostki nietrakcyjne będą również wykorzystywane na trasach z Grazu do Zurychu oraz z Zurychu do Hamburga i Amsterdamu.

Nowa generacja pojazdów nocnych Nightjet. Wizualizacja. ÖBB

 

Do 2025 r. w Austrii, Niemczech, Włoszech, Szwajcarii i Holandii będą eksploatowane 33 skład Nightjet nowej generacji, które zastąpią znaczną część obecnej floty.

Każdy siedmiowagonowy skład zestawiony jest z dwóch wagonów osobowych z miejscami do siedzenia, trzech kuszetek i dwóch wagonów sypialnych. Nowoczesny design wagonu oferuje jeszcze wyższy poziom komfortu. W nowej koncepcji wagonów sypialnych dodano minikabiny, aby zapewnić pasażerom znacznie więcej prywatności. Zapewniają one komfortową podróż i spokojne zejście z pokładu w miejscu docelowym każdej podróży. Podróżowanie w wagonach sypialnych jest jeszcze bardziej komfortowe, ponieważ wszystkie kabiny posiadają własną toaletę i prysznic. Nowością na pokładzie jest darmowe Wi-Fi.

 

Nowa generacja pojazdów nocnych Nightjet. Fot. Siemens

 

Nowe pociągi Nightjet umożliwią w przyszłości także nocne podróże osobom na wózkach inwalidzkich. Nowy Nightjet będzie posiadał wielofunkcyjny wagon z niskopodłogowym dostępem, część przystosowaną dla osób na wózkach inwalidzkich oraz przystosowaną toaletę.