Stadler dostarczy pojazdy nowej generacji CITYLINK do Chemnitz

Stadler dostarczy pojazdy nowej generacji CITYLINK do Chemnitz

01 kwietnia 2022 | Źródło: Stadler Rail
PODZIEL SIĘ

Chemnitz otrzyma nowe pociągo - tramwaje od Stadlera. Zweckverband Mittelsachsen (Związek Celowy Środkowej Saksonii) zamawia 19 CITYLINK z opcją do 27 dodatkowych pojazdów dla Chemnitz-Bahn. Trójwagonowe pojazdy dwukierunkowe wejdą do eksploatacji w ruchu pasażerskim latem 2026 r. Nowe zamówienie zwiększa flotę pojazdów firmy Stadler w Chemnitz do 61 pojazdów. Całkowicie elektryczne pociągo - tramwaje połączą centrum miasta z terenami podmiejskimi Chemnitz.

 

Stadler dostarczy pojazdy nowej generacji CITYLINK do Chemnitz
Stadler Citylink 2022 dla Chemnitz. Fot. Stadler Rail

 

Przyjazne dla środowiska, jasne i nowoczesne.

Pojazdy CITYLINK drugiej generacji napędzane całkowicie elektrycznie oferują 236 pasażerom, bez przesiadek połączenie przedmieść z centrum Chemnitz.  Trójwagonowe pociągo - tramwaje mają 37,5 metra długości i 88 miejsc siedzących oraz cztery wielofunkcyjne strefy do przewozu wózków inwalidzkich, wózków dziecięcych i rowerów. Strona do pojazdów, które są całkowicie pozbawione stopni, można wejść z poziomu gruntu przez czworo podwójnych drzwi z każdej strony na platformy o wysokości z wysokością platformy 38 cm i 55 cm. Nowe pociągo - tramwaje są wyposażone w dynamiczny system informacji pasażerskiej (FIS) oraz sterowany radiowo system informacji dla niewidomych (BLIS).

Do całkowicie bezstopniowych jednostek przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych będzie można wejść czterema podwójnymi drzwiami z każdej strony, z platform peronowych o wysokości 38 i 55 centymetrów. Nowe pojazdy będą wyposażone w system dynamicznej informacji pasażerskiej (FIS) oraz sterowany radiowo system informacji dla niewidomych (BLIS).

Nowe pojazdy będą miały moc napędową 900 kW i osiągną maksymalną prędkość do 100 kilometrów na godzinę. Mogą one być zasilane prądem z trakcji tramwajowej (600/750 V DC) w obszarze miejskim lub prądem z trakcji kolejowej (15 000 V AC) w obszarze podmiejskim.

Mathias Korda, dyrektor zarządzający Verkehsverbund Mittelsachsen - "Dzięki nowym pojazdom staniemy się bardziej oszczędni i przyjaźni dla środowiska. W ten sposób robimy duży krok w kierunku dokończenie modelu Chemnitz".

Jure Mikolčić, Prezes Zarządu Stadler Deutschland GmbH -"Wraz z dostarczeniem kolejnej generacji pojazdu CITYLINK, Stadler udowadnia, że innowacyjne i elastyczne rozwiązania mogą wygodnie, bezpośrednio połączyć miasto i wieś. Cieszymy się, że możemy kontynuować naszą współpracę z tym regionem, dostarczając 19 pojazdów zdolnych do obsługi wielu systemów".