Trwają testy nowych pociągów Siemens Mobilty dla londyńskiej Piccadilly Line

Trwają testy nowych pociągów Siemens Mobilty dla londyńskiej Piccadilly Line

18 listopada 2023 | Źródło: Siemens Mobility / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Pierwsze pociągi dla linii Piccadilly są poddawane szeroko zakrojonym testom przez Siemens Mobility na torze testowym i w komorze klimatycznej z ekstremalnymi warunkami pogodowymi. Te nowe 94 pociągi zastąpią istniejącą flotę z lat 70-tych. Najnowocześniejsze pociągi zaczną pojawiać się w sieci w 2025 roku.

 

Trwają testy nowych pociągów Siemens Mobilty dla londyńskiej Piccadilly Line
Testy pociągu na torze doświadczalnym. Fot. Siemens Mobility

 

Pierwszy nowo zbudowany, najnowocześniejszy pociąg testowy dla linii Piccadilly firmy Transport for London (TfL) znajduje się w Centrum Testów i Walidacji w Wegberg-Wildenrath w Niemczech, gdzie jest testowany na torze doświadczalnym podczas testów dynamicznych w celu zademonstrowania funkcji przyspieszania i hamowania, a także prób hałasu i wibracji. Intensywne testy odbywają się w ramach przygotowań do przyjazdu pierwszego pociągu do Londynu latem przyszłego roku w celu dalszych testów i integracji przed rozpoczęciem.

W międzyczasie trzywagonowa formacja wagonów linii Piccadilly została poddana testom w specjalnej komorze klimatycznej, aby upewnić się, że pociągi będą w stanie wytrzymać ekstremalne warunki pogodowe. Testy koncentrowały się na skutkach ekstremalnych temperatur otoczenia od -15°C do 40°C, nasłonecznieniu 600 W/m2, oblodzeniu i wysokiej prędkości wiatru do 100 km/h, aby sprawdzić, czy pociąg może nadal działać w ekstremalnych warunkach pogodowych. Aby zrozumieć, czego doświadczą pasażerowie, wykorzystano czujniki mierzące wilgotność i temperaturę w wagonach.

Pociągi dla linii Piccadilly są oparte na platformie pociągów metra Inspiro firmy Siemens Mobility i oferują pasażerom lepsze wrażenia z podróży dzięki klimatyzowanym wagonom i lepszej dostępności. Nowe pociągi metra zwiększą pojemność o około 10 procent, a także będą lżejsze niż istniejące konstrukcje, co oznacza, że pociągi będą bardziej energooszczędne, a także zapewnią pasażerom płynniejszą jazdę. Wszystkie pociągi będą wyposażone w telewizję przemysłową w wagonach.

 

Testy nowego pojazdu w komorze klimatycznej. Fot. Siemens Mobility

 

Siemens Mobility buduje 94 pociągi linii Piccadilly dla TfL, z czego około połowa będzie montowana w nowym zakładzie produkcyjnym w Goole, East Riding of Yorkshire. Prace w brytyjskim zakładzie rozpoczną się w przyszłym roku. W rozwój potencjału produkcyjnego zainwestowano do 200 milionów funtów, co pozwoli na stworzenie do 700 miejsc pracy dla wykwalifikowanych pracowników, a także do 1700 w łańcuchu dostaw i 250 podczas budowy. Niektóre części do nowych pociągów będą również pochodzić od lokalnych dostawców z Yorkshire, w tym LPA Lighting Systems, który dostarczy wewnętrzne oświetlenie LED.

Sambit Banerjee, dyrektor generalny Siemens Mobility UKI, powiedział: "To nie lada gratka zobaczyć pierwszy z nowych, najnowocześniejszych pociągów linii Piccadilly w trakcie testów. Chociaż wciąż jesteśmy na wczesnym etapie testów, wiele się uczymy o tym pociągu testowym i jego przyszłych osiągach. Oprócz testów na torze, korzystaliśmy również z naszej komory klimatycznej, aby zapewnić bezpieczne działanie pociągów w ekstremalnych warunkach pogodowych. Te istotne testy stanowią ważny kamień milowy dla projektu".

Stuart Harvey, dyrektor kapitałowy TfL, powiedział: "Postępy w zakresie wprowadzenia nowej floty najnowocześniejszych pociągów metra do eksploatacji w 2025 r. na linii Piccadilly są kontynuowane w szybkim tempie, a obecnie trwają rygorystyczne testy wszystkich aspektów funkcjonalności i wydajności pociągu. Zapewni to, że nowa flota będzie w stanie sprostać wymaganiom związanym z obsługą ruchliwej londyńskiej linii Piccadilly, która stanowi ponad 10 procent pasażerów londyńskiego metra i obsługuje lotnisko Heathrow, West End i St Pancras International.Najważniejszą rzeczą jest teraz to, że przedstawiamy rządowi argumenty za niezbędnymi długoterminowymi inwestycjami kapitałowymi, których potrzebujemy, aby kontynuować takie ulepszenia, które wspierają miejsca pracy i wzrost gospodarczy. Po wprowadzeniu nowych pociągów na linii Piccadilly chcemy zrobić to samo na linii Bakerloo, zastępując 51-letnie pociągi, które obecnie ją obsługują, a także kontynuując modernizację naszej floty i sygnalizacji, aby upewnić się, że pozostaną one bezpieczne i niezawodne. Takie istotne ulepszenia nie będą jednak możliwe bez ciągłych inwestycji kapitałowych ze strony rządu od kwietnia 2024 roku".

 

Testy nowego pojazdu w komorze klimatycznej. Fot. Siemens Mobility

 

Pociągi linii Piccadilly mają rozpocząć obsługę pasażerów w Londynie od 2025 roku, zastępując istniejącą flotę z lat 70-tych. Z zastrzeżeniem finansowania przez TfL, Siemens Mobility zbuduje również nowe pociągi dla linii Bakerloo w zakładzie produkcyjnym w Goole.

 

 

 

 

Pociągi linii Piccadilly mają rozpocząć obsługę pasażerów w Londynie od 2025 roku, zastępując istniejącą flotę z lat 70-tych. Z zastrzeżeniem finansowania przez TfL, Siemens Mobility zbuduje również nowe pociągi dla linii Bakerloo w zakładzie produkcyjnym w Goole.