Znamy nadzorcę budowy mostu na Nysie Łużyckiej

Znamy nadzorcę budowy mostu na Nysie Łużyckiej

05 lipca 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Firma EKOCENTRUM – Wrocławski Ośrodek Usług Ekologicznych została nadzorcą modernizacji mostu przez Nysę Łużycką położonego na linii Węgliniec - Horka. Obiekt łączy sieci kolejowe PKP PLK S.A. oraz DB Netz AG.

Znamy nadzorcę budowy mostu na Nysie Łużyckiej
Fot. PKP PLK

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na nadzór nad modernizacją linii kolejowej C-E 30 na odcinku Węgliniec – Bielawa Dolna – Horka w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E 30, Etap II, odcinek Bielawa Dolna – Horka: budowa mostu przez Nysę Łużycką oraz elektryfikacja”

Za najbardziej korzystną uznano ofertę przedstawioną przez firmę EKOCENTRUM – Wrocławski Ośrodek Usług Ekologicznych Sp. z o.o. opiewającą na kwotę 958 tys. zł netto; 1 17 mln zł. brutto

Projekt zostanie zrealizowany w ciągu 70 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Usługa będzie polegała na współpracy z dyrektorem projektu i kierownikami kontraktów w ramach realizacji zadania, zajmującymi się m.in. koordynacją działań zaangażowanych podmiotów  w zarządzanie i realizację projektu. Inżynier będzie świadczył usługi związane z nadzorem inwestorskim nad robotami, koordynacją działań po stronie niemieckiej, w tym w pozyskaniu wszelkich wymaganych uzgodnień i pozwoleń, a także usługi związane ze współpracą z Urzędami i podmiotami po stronie niemieckiej, przedstawicielami Federalnego Urzędu Kolejowego (EBA), DB Netz AG.

Budowa mostu będzie prowadzona w dwóch etapach:

  • wybudowanie jednej części mostu w osi nieużywanego toru wraz z elektryfikacją linii kolejowej do punktu styku sieci trakcyjnych PKP PLK i DB Netz AG.
  • przeniesienie ruchu na wybudowaną część mostu i budowa drugiej części mostu, w osi czynnego toru wraz z elektryfikacją linii kolejowej

Po zakończeniu inwestycji pociągi osiągną wyższą niż obecnie prędkość maksymalną-  do 120 km/h. Modernizacja urządzeń automatyki i telekomunikacji oraz połączenie ich w jedną całość z urządzeniami niemieckimi pozwoli zachować kompatybilność urządzeń i umożliwi dwutorowy ruch kolejowy pomiędzy stacjami granicznymi Węglińcem, a Horką. Projekt pozwoli na zwiększenie przepustowości linii, skrócenie czasu jazdy pociągów oraz podwyższy bezpieczeństwo przewozu ładunków.