Łódzka Kolej Aglomeracyjna dokonała dziś wyboru wykonawcy, któremu powierzy dostawę oraz utrzymanie 20 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych w ramach projektu „Budowa systemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej”. Jako najkorzystniejszą wybrano ofertę firmy Stadler Polska.
Stadler zaproponował dostawę taboru kolejowego za cenę ok. 311 mln zł oraz jego utrzymanie za cenę ok. 104 mln zł.
Umowa z wybranym wykonawcą zostanie zawarta po upływie okresu odwoławczego oraz po zakończeniu kontroli uprzedniej postępowania, która – zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych - zostanie przeprowadzona przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
Zakupiony w ramach projektu tabor będzie spełniał nowoczesne standardy związane z bezpieczeństwem i ochroną środowiska. Priorytetem jest zapewnienie komfortu pasażerom poprzez przestrzenne, klimatyzowane wnętrza pojazdów, ergonomiczne fotele oraz dostosowanie pociągów do potrzeb osób o ograniczonej mobilności, a także możliwość przewozu większego bagażu czy rowerów.
- Kamery monitorujące wnętrze i otoczenie pojazdów oraz wyświetlacze LCD wraz z systemem umożliwiającym nadawanie komunikatów z kabiny maszynisty, a także wyposażenie taboru w urządzenia Europejskiego Systemu Sterowania Pojazdem (ECTS) zapewnią bezpieczeństwo podróżnym – mówi Witold Stępień, marszałek województwa.
Pojazdy będą dostarczane w 3 partiach do końca lutego 2015 r. (pierwsza partia – 6 szt. dotrze do Łodzi w pierwszej połowie 2014 roku).
Pojazdy będą mieć długość do 52 m, zabierać min 200 osób (do 4 osób/mkw, z czego 120 na miejscach siedzących), osiągać prędkość 160 km/h. Przewidywany roczny przebieg ma wynosić 150 000 km a żywotność minimum 4 000 000 km i 30 lat.