Co dzieje się z pociągami, gdy dojeżdżają do stacji docelowych i wysiadają z nich ostatni podróżni? Jak wyglądają miejsca niedostępne dla „pasażerskiego oka”? O tym, co robią pracownicy Przewozów Regionalnych, by pociąg był bezpieczny i gotów do drogi, opowiada kolejny film opublikowany na kanale PR w internetowym serwisie You Tube.
Wsiadamy – jedziemy – wysiadamy. Tak w skrócie wygląda podróż pociągiem postrzegana przez przeciętnego pasażera. Co jednak dzieje się ze składem pasażerskim, gdy pustoszeje, a ostatni – niczym kapitan na okręcie – schodzi z niego maszynista? Zaczyna się sprawdzanie technicznej sprawności, czyszczenie; jest czas i miejsce na wykonanie niezbędnych napraw. Kiedyś były to lokomotywownie i wagonownie, teraz te miejsca określa się sekcjami utrzymania taboru. Po jednej z takich stacji techniczno – postojowych Przewozów Regionalnych Toruń Kluczyki oprowadza widzów zastępca naczelnika Tomasz Gutkowski.
To m.in. właśnie tam nocują pozyskane ostatnio elektrowozy (nie tylko serii EU07 znane z „czekoladowego” malowania), wagony pasażerskie, a dominują tzw. elektryczne zespoły trakcyjne, czyli pociągi elektryczne znane z tras podmiejskich z całego kraju. Do Torunia trafiają na naprawy składy nie tylko kujawsko – pomorskie, bo jak widać na filmie także dolnośląskie i łódzkie. O bezpieczeństwo podróżowania nimi, ich wygląd i sprawność codziennie dbają pracownicy zaplecza technicznego, którzy teraz z pełnym zaangażowaniem przygotowują składy przed sezonem zimowym. Ich w trakcie podróży raczej nie spotkamy, ale to niewidoczni zazwyczaj aktorzy drugiego planu.
Zapraszamy do obejrzenia filmu: