Mazovia Express - nowe połączenie z BCT

Mazovia Express - nowe połączenie z BCT

20 listopada 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Bałtycki Terminal Kontenerowy rozpoczął obsługę nowego regularnego połączenia kolejowego realizowanego na trasie Gdynia – Warszawa, uruchomionego 19 listopada przez dwóch operatorów kolejowych ATC Rail i Cargosped. 

Mazovia Express - nowe połączenie z BCT
Fot. BCT Gdynia

To pierwsze regularne połączenie gdyńskiego portu ze stolicą i Mazowszem, na terenie którego znajduje się wiele firm zajmujących się eksportem i importem. 

- Nasi klienci od dawna poszukiwali intermodalnego rozwiązania, łączącego stolicę z portami polskimi, które zapewniałoby wysoką częstotliwość, szybki tranzyt, konkurencyjne ceny i szeroką dostępność dla wszystkich zainteresowanych - powiedział Piotr Frąckowiak, intermodal manager w BCT. - Z oczywistych względów Warszawa jest bardzo dużym rynkiem konsumpcji i produkcji w naszym kraju, generującym ogromny ruch towarów. Jesteśmy przekonani, że Mazovia Ekspress odpowie na to zapotrzebowanie i pozwoli na sprawną obsługę tego rynku, jednocześnie wyeliminuje uciążliwy ruch ciężarowy z aglomeracji stołecznej, kierując go na statki zawijające do Gdyni!

Połączenie z Warszawą będzie obsługiwane w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym BCT Gdynia dwa razy w tygodniu, w poniedziałki i czwartki. Współpracując z 16 operatorami intermodalnymi terminal realizował dotychczas regularne połączenia z Gliwicami, Kutnem, Radomskiem, Sławkowem i Gądkami pod Poznaniem oraz około 15 mniej regularnych połączeń z innymi miastami w Polsce, m.in. z Lublinem, Łodzią i Olsztynem. 

BCT konsekwentnie rozwija swoje możliwości w zakresie transportu intermodalnego, wykorzystującego połączenia kolejowe. Udział kolei w obsłudze terminalu systematycznie się powiększa i dziś stanowi średnio 40 procent wszystkich obsługiwanych ładunków, podczas gdy w 2011 kontenery przewożone koleją stanowiły 37 proc., w 2010 - 15 proc., a w 2007 jedyne 5 proc. całości kontenerów, obsługiwanych na BCT. Terminal realizuje tym samym projekty rozwoju, które umożliwią wprowadzenie w życie założeń Białej Księgi UE, mówiącej o tym, że do 2030 r. 35 proc. drogowego transportu towarów należy przenieść na alternatywne środki transportu, takie jak statki i kolej.