Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego usilnie lobbuje za wpisaniem projektu budowy tunelu Łódź Fabryczna-Łódź Kaliska do rządowych planów inwestycji kolejowych na lata 2013-2015. Dzięki temu udałoby się przyspieszyć prace nad budową łódzkiej linii średnicowej.
W Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej trwają konsultacje planu inwestycji kolejowych, które mają zostać zrealizowane do 2015 r. Na liście nie ma budowy tunelu między Fabrycznym a Kaliskim, ale jest za to studium wykonalności projektu, który wykona firma Sener oraz budowa zachodniej głowicy Dworca Fabrycznego będącej przedsionkiem dla planowanego tunelu.
Marszałek Stępień zaznacza, że przedsięwzięcie nie kolidowałaby z pracami na Fabrycznym. Drążenie zaczęłoby się od strony Łodzi Kaliskiej.
Obecne plany zakładają, że budowa tunelu rozpocznie się po zakończeniu prac na stacji Łódź Fabryczna.