„Po prostu bilet” nie bez problemów

„Po prostu bilet” nie bez problemów

19 marca 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Od dziś pasażerowie wszystkich pociągów PKP Intercity otrzymują bilet z miejscówką na jednym blankiecie. Start nowego systemu sprzedaży biletów nie wszędzie odbył się bez problemów.

„Po prostu bilet” nie bez problemów
Fot. PKP Intercity

Dostaliśmy od czytelników informację, że o wczesnych godzinach rannych przestały funkcjonować kasy biletowe PKP Intercity na stacji Poznań Główny. Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP IC, przyznaje, że nie słyszała o problemach w stolicy Wielkopolski, ale dodaje, że na niektórych stacjach na zachodzie kraju, m.in. w Lesznie i Zielonej Górze, faktycznie nie obyło się bez trudności.

- Powodem był nowy system informatyczny zainstalowany w naszych kasach. Nasi pracownicy są co prawda dobrze przeszkoleni ze sprzedaży biletów w nowym systemie, ale zdarzało się, że po rozpoczęciu prawdziwej sprzedaży oprogramowanie szwankowało i wymagało przeinstalowania. Było to jednak rzadkie przypadki – mówi Zuzanna Szopowska.

Na największych stacjach w kraju dyżurują dziś pracownicy spółki, ubrani w pomarańczowe kurtki, którzy służą pasażerom pomocą przy zakupie biletów.

Z systemu "Po prostu bilet" wyłączone są pociągi TLK jeżdżące między Łodzią i Warszawą.