Od tego tygodnia konduktorzy i kasjerzy PKP Intercity muszą lepiej dbać o swój wygląd oraz o język, jakim zwracają się do klientów. Inaczej grozi im utrata premii.
Przewoźnik wprowadza taryfikator potrąceń premii dla pracowników bezpośredniej obsługi klienta. Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP Intercity, wyjaśnia, że chodzi o ujednolicenie zasad potrąceń premii za naruszenie obowiązujących w spółce standardów obsługi pasażerów. Taryfikator i zasady obsługi pasażerów obowiązują kasjerów oraz drużyny konduktorskie.
Comiesięczne premie pracowników mogą być uszczuplone o 30-70 proc. Wielkość utraconej premii będzie zależała m.in. od tego, czy naruszenie zasad obsługi klienta nastąpiło po raz pierwszy, czy zdarzało się już wcześniej.
Jako naruszenie standardów obsługi pasażerów przewoźnik uważa m.in.:
- zaniechanie używania zwrotów grzecznościowych w trakcie kontaktu z klientem,
- pracę w ubiorze, którego elementy odbiegają od obowiązujących w PKP Intercity wzorów, z przyczyn leżących po stronie pracownika,
- palenie tytoniu przez umundurowanego pracownika w przedziale służbowym czy na stanowisku pracy
W każdym przypadku, w którym może dojść do potrącenia premii, prowadzone będzie najpierw postępowanie wyjaśniające.
Pracownicy PKP Intercity zostali poinformowani o nowych zasadach w styczniu. Dokument został uzupełniony o uwagi strony społecznej.