PKP IC: będą kary za niegrzeczne zachowanie

PKP IC: będą kary za niegrzeczne zachowanie

03 kwietnia 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Od tego tygodnia konduktorzy i kasjerzy PKP Intercity muszą lepiej dbać o swój wygląd oraz o język, jakim zwracają się do klientów. Inaczej grozi im utrata premii.

PKP IC: będą kary za niegrzeczne zachowanie
Fot. Adam Brzozowski

Przewoźnik wprowadza taryfikator potrąceń premii dla pracowników bezpośredniej obsługi klienta. Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP Intercity, wyjaśnia, że chodzi o ujednolicenie zasad potrąceń premii za naruszenie obowiązujących w spółce standardów obsługi pasażerów. Taryfikator i zasady obsługi pasażerów obowiązują kasjerów oraz drużyny konduktorskie.

Comiesięczne premie pracowników mogą być uszczuplone o 30-70 proc. Wielkość utraconej premii będzie zależała m.in. od tego, czy naruszenie zasad obsługi klienta nastąpiło po raz pierwszy, czy zdarzało się już wcześniej.

Jako naruszenie standardów obsługi pasażerów przewoźnik uważa m.in.:

  • zaniechanie używania zwrotów grzecznościowych w trakcie kontaktu z klientem,
  • pracę w ubiorze, którego elementy odbiegają od obowiązujących w PKP Intercity wzorów, z przyczyn leżących po stronie pracownika,
  • palenie tytoniu przez umundurowanego pracownika w przedziale służbowym czy na stanowisku pracy

W każdym przypadku, w którym może dojść do potrącenia premii, prowadzone będzie najpierw postępowanie wyjaśniające.

Pracownicy PKP Intercity zostali poinformowani o nowych zasadach w styczniu. Dokument został uzupełniony o uwagi strony społecznej.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Mało pasażerów do Wałcza Mało pasażerów do Wałcza
Następny artykuł Doradzą PKP S.A. jak gospodarować nieruchomościami Doradzą PKP S.A. jak gospodarować nieruchomościami