UTK: naruszenie przepisów na linii Tczew – Kostrzyn

UTK: naruszenie przepisów na linii Tczew – Kostrzyn

03 lipca 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

PKP PLK naruszyła przepisy z zakresu bezpieczeństwa na linii kolejowej nr 203 łączącej Tczew z Kostrzynem.

UTK: naruszenie przepisów na linii Tczew – Kostrzyn
Fot. Kuba Batorowicz

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego stwierdził naruszenie przez PKP Polskie Linie Kolejowe przepisów dotyczących obowiązków zarządcy infrastruktury kolejowej w zakresie bezpieczeństwa transportu kolejowego, poprzez brak wyposażenia części linii kolejowej nr 203 Tczew - Kostrzyn, w widoczne w każdych warunkach atmosferycznych znaki i sygnały drogowe, informujące maszynistę o kilometrażu linii. Zarządca infrastruktury utrzymywał znaki drogowe na poziomie niegwarantującym ich czytelności oraz widoczności z kabiny maszynisty w każdych warunkach atmosferycznych, co wiązało się z brakiem możliwości określenia przez maszynistę dokładnego miejsca obowiązywania ograniczeń stałych i doraźnych podawanych przez dyżurnych ruchu w rozkazach.

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego jednocześnie nakazał usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości, poprzez przywrócenie pełnej widoczności na znakach drogowych kilometrowych i hektometrowych, rozmieszczonych wzdłuż linii kolejowej, w celu spełnienia warunków technicznych i organizacyjnych zapewniających bezpieczne prowadzenie ruchu pociągów, wyznaczając termin usunięcia nieprawidłowości do dnia 15 lipca 2013 roku.

Na podstawie art. 108 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego decyzji nadano rygor natychmiastowej wykonalności.

Jednocześnie, w dniu 18 czerwca 2013 roku, na podstawie art. 104 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, art. 5 ust. 5, art. 14 ust. 2 pkt 1, ust. 3, ust. 4 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym, w związku ze stwierdzeniem zagrożenia bezpieczeństwa ruchu kolejowego na linii 203, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego zobowiązał zarządcę infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. do wprowadzenia ograniczeń eksploatacyjnych, zapewniających bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego. Powyższe ograniczenia mają obowiązywać do czasu usunięcia przez zarządcę wszystkich stwierdzonych nieprawidłowości.