WKD: co dalej z remontem torów?

WKD: co dalej z remontem torów?

10 lipca 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Od 2012 roku Warszawska Kolej Dojazdowa ogłosiła w sumie cztery przetargi na remont blisko 2-kilometrowego odcinka torów linii Warszawa Śródmieście – Komorów. Niestety, propozycje oferentów znacznie przewyższają budżet WKD. Czy uda się tym razem?

WKD: co dalej z remontem torów?
Fot. Dominik Skudlarski

W tej chwili, w czwartym już zamówieniu publicznym, dotyczącym remontu torów na wspomnianym odcinku, oferty można składać do 19 lipca.

Przypomnijmy - WKD zamierza przeprowadzić remontów torów nr 1 i 2 pomiędzy kilometrem  16,00 a 17,85 swojej linii z Warszawy Śródmieście do Komorowa. Do tej pory każdy z przetargów kończył się unieważnieniem z powodu otrzymania ofert przekraczających kwotę, jaką przewoźnik mógł przeznaczyć na remont.

Pierwszy przetarg ogłoszono w marcu 2012 r. Wzięła w nim udział tylko jedna firma (Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury w Warszawie), która zaproponowała kwotę w wysokości  7,35 mln zł, podczas gdy przewoźnik przeznaczył na ten cel 4,85 mln zł. Przetarg unieważniono. W ogłoszonym miesiąc później zamówieniu (kwiecień 2012 r.) znów wpłynęła jedyna oferta. PNI zaproponowało 7,18 mln zł. Ta kwota także nie zyskała akceptacji WKD.

Ponowną próbę dotyczącą realizacji niniejszego remontu przewoźnik podjął w czerwcu tego roku. Tym razem w przetargu zgłosiło się wyłącznie konsorcjum firm Mistor i Anbud, proponując stawkę wyższą niż oferty PNI w poprzednich przetargach – 7 830 924,00 zł. W związku z tym, 2 lipca, WKD unieważniła postępowanie. Obecne, z takimi samymi warunkami, trwa od 4 lipca.

Czy tym razem przewoźnik przeznaczy na ten cel większe środki i w końcu wyłoni wykonawcę? – Do czasu zakończenia postępowania przetargowego nie możemy zdradzać żadnych informacji na temat ewentualnego zwiększenia kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia – mówi Krzysztof Kulesza, rzecznik WKD.