Praca wre na stacji w Obornikach Śląskich

Praca wre na stacji w Obornikach Śląskich

09 września 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Wygodniejsze perony, nowe przejście podziemne, czytelny system informacji pasażerskiej. Tak zmienia wygląd stacja w Obornikach Śląskich. W ramach modernizacji zmieniają się także tory, wiadukty i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. To największa przebudowa tej stacji od 150 lat.

Praca wre na stacji w Obornikach Śląskich
Fot. PKP PLK

Obecnie prace koncentrują się na jednym z dwóch torów. Szyny i podkłady zostały już zdemontowane i trasa przygotowana jest do budowy nowego toru. Widać modernizację peronu. Będzie wyższy i wygodniejszy do wsiadania. Po zakończeniu prac torowych zostanie zamontowana nowa sieć trakcyjna i na początku listopada roboty przeniosą się na sąsiedni tor.

Z myślą o podróżnych, na stacji powstaje tunel. Obiekt zapewni bezpieczne przejście od strony dworca na peron wyspowy oraz przeciwległą stronę stacji. Obecnie, trwają prace ziemne i budowany jest pierwszy odcinek betonowej konstrukcji. Przejście tunelem będzie dostępne dla osób z ograniczona sprawnością ruchową dzięki pochylni przy schodach od strony budynku dworcowego i platformy przy schodach prowadzących na peron. Po zakończeniu prac zlikwidowana zostanie wyeksploatowana kładka dla pieszych nad torem.

Po północnej stronie stacji, nad drogą wojewódzką nr 340, trwa przebudowa wiaduktu kolejowego. Została zdjęta jedna z jego stalowych konstrukcji. Jest odnawiana i otrzyma nowe zabezpieczenie antykorozyjne. Równocześnie frezowane są przyczółki wiaduktu, które będą wzmocnione.

Obok stacji powstał nowy posterunek dróżnika przejazdowego. Zapewni bezpieczny przejazd przez tory kolejowe. Będzie wyposażony m.in. w telewizję przemysłową i urządzenia systemu powiadamiania o zbliżających się pociągach.

Modernizacja 58 kilometrów linii kolejowej E59  na odcinku Wrocław - granica województwa dolnośląskiego obejmuje m.in. 5 stacji i 8 przystanków, prace na 113 obiektach inżynieryjnych, w tym na najdłuższym moście kolejowym we Wrocławiu. Oznacza poprawę standardu obsługi podróżnych i skrócenie przejazdu z Wrocławia do Poznania dzięki przygotowaniu trasy do prędkości 160 km/h dla pociągów pasażerskich. 

Przebudowa stacji Oborniki Śląskie realizowana jest w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław - Poznań, Etap II - odcinek Wrocław - granica województwa dolnośląskiego”, który współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Koleje irlandzkie tną koszty i pociągi Koleje irlandzkie tną koszty i pociągi
Następny artykuł II Wystawa Lokomotyw Spalinowych II Wystawa Lokomotyw Spalinowych