Oferta konsorcjum firm Thales, Strabag Rail Polska oraz Feroco została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu dotyczącym modernizacji linii kolejowej Warszawa - Łódź. Jej wartość wynosi 443,45 mln zł brutto.
Drugą ofertę o wartości 516,44 mln zł złożył Bombardier Transportation.
PKP Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły na inwestycję 387,37 mln zł brutto. Zamówienie dostało dofinansowanie w kwocie ponad 305 mln zł z Programu Infrastruktura i Środowisko.
Przetarg obejmuje zaprojektowanie i wykonanie Lokalnego Centrum Sterowania Skierniewice oraz ERTMS/ETCS poziom 2/GSM-R na odcinku Warszawa Zachodnia - Koluszki i Koluszki - Łódź Widzew.
Przy wyborze najkorzystniejszej oferty brano pod uwagę następujące kryteria: cena (60 proc.), metodologia realizacji projektu (15 proc.), dostępność linii kolejowej - czas zamknięć torowych (10 proc.), gwarancja - długość okresu gwarancyjnego (15 proc.).
Prace mają potrwać 27 miesięcy.