PKP Cargo otrzymało zwrot kary nałożonej przez UOKiK

PKP Cargo otrzymało zwrot kary nałożonej przez UOKiK

05 grudnia 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

PKP Cargo otrzymało ponad 60 mln zł z tytułu zwrotu kary nałożonej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Spór między podmiotami trwa od lipca 2009 r.

PKP Cargo otrzymało zwrot kary nałożonej przez UOKiK
Fot. Kuba Gułajewski

 - Zarząd spółki PKP Cargo poinformował, że w dniu 3 grudnia 2013 r. rachunek bankowy PKP Cargo S.A. został uznany kwotą 60.362.072 zł z tytułu zwrotu kary nałożonej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów („UOKiK”) – czytamy w komunikacie. 

Zgodnie z informacjami zawartymi w Prospekcie Emisyjnym spółki, 7 lipca 2009 r. UOKiK wydał decyzję, w której uznał za praktykę ograniczającą konkurencję odmowę świadczenia przez spółkę usług kolejowego przewozu towarów swoim konkurentom na zasadach szczególnych, tj. w drodze zawierania umów przewidujących upusty od taryfy towarów spółki, oraz nałożył na spółkę karę pieniężną w wysokości 60.362.072 zł.

Decyzja ta została utrzymana w mocy wyrokami Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (SOKiK) oraz Sądu Apelacyjnego. W związku z tym, że decyzja stała się ostateczna, PKP Cargo zapłaciło karę w całości, składając jednocześnie skargę kasacyjną do Sądu Najwyższego.

- W dniu 13 sierpnia 2013 r. Sąd Najwyższy postanowieniem przyjął do rozpoznania skargę kasacyjną spółki. Po rozpoznaniu sprawy na rozprawie w dniu 3 października 2013 r. Sąd Najwyższy uchylił zaskarżony wyrok Sądu Apelacyjnego i poprzedzający go wyrok SOKiK – czytamy dalej w komunikacie

Sprawa została przekazana przez Sąd Najwyższy do ponownego rozpoznania sądowi pierwszej instancji.