Właśnie zakończyły się konsultacje społeczne w sprawie projektu „Plan Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego w Województwie Małopolskim”. Ostatnie spotkanie, które odbyło się w Krakowie, poświęcono w dużej mierze Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Wcześniej nad proponowanymi rozwiązaniami dyskutowano w Tarnowie, Nowym Sączu, Nowym Targu i Oświęcimiu.
- Podeszliśmy do tematu transportu zbiorowego w naszym województwie możliwie najbardziej rzetelnie. Dlatego też o przygotowanie planu i modelu całego przedsięwzięcia poprosiliśmy naukowców z Politechniki Krakowskiej – mówi Roman Ciepiela, Wicemarszałek Województwa Małopolskiego.
Jak zauważył wicemarszałek, opracowanie planu zrównoważonego transportu zbiorowego dla terenu całej Małopolski to nie lada wyzwanie.
- Musimy pamiętać o tym, że nie wszędzie infrastruktura transportowa jest tak dobrze rozwinięta jak w sercu naszego województwa. Wystarczy tylko spojrzeć jak wygląda chociażby sytuacja na południowym wschodzie – podkreśla Ciepiela.
Województwo Małopolskie planuje uruchomić Szybką Kolej Aglomeracyjną na trzech liniach. Pierwsza, najdłuższa, ma połączyć Trzebinię, Kraków i Tarnów. Druga – lotnisko w Balicach, Kraków i Wieliczkę. Ostatnia nitka to przejazd od Podborów Skawińskich, przez Kraków aż do Sędziszowa.