Peron w Chełmie przeszedł rewitalizację

Peron w Chełmie przeszedł rewitalizację

28 stycznia 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Na stacji Chełm Miasto zakończyła się modernizacja peronu. Ale to nie jedyna inwestycja przeprowadzona w ostatnim czasie przez Zakład PKP PLK w Lublinie.

Peron w Chełmie przeszedł rewitalizację
Fot. PKP PLK

Główna naprawa peronu obejmowała przede wszystkim rewitalizację konstrukcji od podstaw, z nowymi ściankami peronowymi, nawierzchnią, wiatami i stałym oznakowaniem. Na czas modernizacji dla pasażerów przygotowano peron zastępczy.

– W ramach zadania inwestycyjnego „Infrastruktura służąca obsłudze podróżnych” – aby zapewnić naszym pasażerom komfort oczekiwania i wysiadania – zbudowaliśmy peron tymczasowy po drugiej stronie przejazdu. Nie tylko umożliwił on przyspieszenie prac budowlanych, ale także zapewnił bezpieczeństwo podróżnych – podkreśla Zygmunt Grzechulski, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK w Lublinie. – Płyty, odzyskane po likwidacji tymczasowego peronu, zostały przewiezione na budowę placu handlowego na jednej ze stacji kolejowych.

Oprócz modernizacji peronu i wyłożeniu jego powierzchni kostką brukową, zlikwidowano dwa słupy oświetleniowe oraz zabezpieczono kable.

– Zainstalowane zostały nowe megafony, monitoring oraz tablice z nazwą miasta i dworca, w językach polskim, ukraińskim i angielskim – wylicza Zygmunt Grzechulski.

Nowy peron to nie jedyna inwestycja kolejowa w Chełmie w ostatnim czasie.

– Przeprowadziliśmy naprawę główną tzw. przejazdu kowelskiego na linii nr 7 łączącej Chełm z Kowlem – informuje dyrektor Zygmunt Grzechulski. – Wykonaliśmy remont generalny wszystkich torów w rejonie przejazdu, zlikwidowaliśmy pięć torów i przełożyliśmy tory linii nr 81 i linii nr 63 szerokotorowej w samym przejeździe. Obecnie ułożona jest nowoczesna nawierzchnia przejazdowa typu Edilon i Strail. Na żelbetonowej podbudowie wykorzystano przedwojenną kostkę granitową. Ułożono także nowe chodniki i wyremontowaliśmy budynek strażnicy – opisuje Zygmunt Grzechulski.

Poza pracami budowlanymi i remontowymi wykonano także nowe oświetlenie, dostosowano rogatki przejazdowe, a także przebudowano urządzenia sterowania ruchem. W ten sposób powstały dwa niezależne przejazdy kolejowe strzeżone z jednego miejsca. 

Trwają też prace przy remoncie budynku dworca w Chełmie – na wiosnę ma on zyskać nowe wnętrze.

Galeria zdjęć wykonanych prac na obszarze ZLK w Lublinie: