Poznań Główny jeszcze bardziej funkcjonalny

Poznań Główny jeszcze bardziej funkcjonalny

21 lutego 2014
PODZIEL SIĘ

Nowy dworzec Poznań Główny oferuje podróżnym cały szereg wysokiej jakości usług. Jest jednym z najnowocześniejszych tego typu obiektów w Polsce – funkcjonalny, bezpieczny i w pełni przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Stanowi element węzła komunikacyjnego, integrującego poszczególne środki transportu.

Poznań Główny jeszcze bardziej funkcjonalny
Fot. TriGranit

PKP S.A. dokładnie analizuje opinie korzystających z dworca podróżnych i dokłada starań, by dworzec w pełni spełniał ich oczekiwania. Spółka planuje kolejne udogodnienia. Chce między innymi wprowadzić zmiany w aranżacji przestrzeni, wyraźniej oddzielając część handlową od tej, związanej z obsługą pasażerską. Podróżni będą mogli również korzystać z nowych, wygodnych miejsc oczekiwania na pociąg.

Trwają przygotowania, które określą dokładny harmonogram wprowadzanych udogodnień. Już teraz jednak pasażerowie mają do dyspozycji nowoczesny system informacji, bezpłatny dostęp do bezprzewodowego Internetu, dużą liczbę kas i biletomatów oraz szereg ułatwień dla osób niepełnosprawnych i mających trudności z poruszaniem się.

Oto kilka informacji o tym, co nowy dworzec w Poznaniu oferuje pasażerom:

Na poziomie +1 działa 10 kas oraz 7 biletomatów. Na poziomie +2 w godzinach 9:20-21:00 bilety można kupić w 4 stanowiskach Centrum Obsługi Klienta PKP Intercity.

Do dyspozycji pasażerów jest 100 m. ławek oraz poczekalnia z miejscami siedzącymi.

W centralnym punkcie holu dworca zamontowano  2 tablice informacji dynamicznej z przyjazdami i odjazdami pociągów. Wyświetlacze znajdują się również przy kasach. Na każdym peronie można korzystać z  mobilnych kiosków z rozkładami jazdy. Łącznie na peronach i w tunelu znajduje się 88 tablic informacji dynamicznej.

Budynek wyposażony został w 3 windy umożliwiające swobodne, samodzielne dotarcie, zarówno do holu jak i na perony, osobom niepełnosprawnym i mającym trudności z poruszaniem się. Takie osoby mają także do dyspozycji osobną kasę biletową z obniżonym blatem. Kasa nr 10 wyposażona jest w urządzenie przystosowane do potrzeb osób niesłyszących. Z myślą o niewidomych i niedowidzących na dworcu zainstalowano specjalne metalowe prowadnice, umieszczone na posadzkach. Oznakowane w ten sposób jest dojście do kasy, toalet, wyjść i wejść oraz wind.  W windach numery pięter oznakowane zostały za pomocą języka Braille'a . Ponadto można usłyszeć komunikaty głosowe.

Dworzec otwarty jest całodobowo i przez ten czas działa 1 kasa. Oczywiście, przez 24 godziny na dobę można korzystać również z biletomatów.

Dworzec jest częścią Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego. Łączy kolej, autobusy dalekobieżne, tramwaje i autobusy komunikacji miejskiej. W pobliżu dworca funkcjonują przystanki tramwajowe (w tym także Poznański Szybki Tramwaj) oraz przystanek autobusowy. W zeszłym roku został otwarty przystanek „Zintegrowane Centrum Komunikacyjne” oraz przystanek PST przy Dworcu Zachodnim.

O profesjonalną obsługę podróżnych dbają: menadżer obiektu oraz pracownicy Nowego Biura Dworca.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Pro Kolej: plany kolejowe do 2020 r. są nierealne Pro Kolej: plany kolejowe do 2020 r. są nierealne
Następny artykuł KE zatwierdza mapę pomocy regionalnej 2014–2020 KE zatwierdza mapę pomocy regionalnej 2014–2020