Transport miejski Kraków: konsultacje w sprawie nowych linii tramwajowych

Kraków: konsultacje w sprawie nowych linii tramwajowych

10 marca 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Prezydent Miasta Krakowa oraz Zarząd Dzielnicy IV zaprosili krakowian, szczególnie mieszkańców Dzielnicy IV do wzięcia udziału w konsultacjach społecznych dotyczących planowanej przez Gminę Miejską Kraków budowy linii tramwajowej etap IIIA oś. Krowodrza Górka – Górka Narodowa Zachód oraz budowy linii tramwajowej KST IIIA – estakada w ciągu ulicy Opolskiej.

Kraków: konsultacje w sprawie nowych linii tramwajowych
Fot. Kuba Batorowicz

Podczas spotkań zaprezentowana zostanie wielobranżowa koncepcja. Spotkania konsultacje będą się odbywać od godziny 18.00 w dniach :

  • 24 marca 2014r dla Mieszkańców oś. Krowodrza Górka w Gimnazjum nr 12 ul. Kluczborska 3
  • 25 marca 2014r dla Mieszkańców oś. Prądnik Biały Zachód w Szkole Podstawowej Nr 58 ul. Pigonia 2a
  • 26 marca 2014r dla Mieszkańców Górka Narodowa Prądnik Wschód w Gimnazjum nr 13 ul. Mackiewicza 13

Opracowana koncepcja budowy linii tramwajowej etap IIIA oś. Krowodrza Górka – Górka Narodowa Zachód oraz budowa linii tramwajowej KST IIIA – estakada w ciągu ulicy Opolskiej wyłożona zostanie również do wglądu w siedzibie Rady Dzielnicy IV przy ul. Białoprądnickiej 3 w dniach od 1 do 3 kwietnia 2014r godzinach 18.00 – 20.00. W tym samym terminie odbędą się dyżury konsultacyjne z udziałem projektanta.

Długość projektowanej linii tramwajowej wynosi ok. 4,6 km. W ramach inwestycji planuje się podział na dwa odcinki:

Odcinek I - obejmujący następujące elementy:

  • Nowoprojektowaną linię tramwajową wraz z niezbędną infrastrukturą - odcinek od istniejącej pętli Krowodrza Górka do torów kolejowych (rejon ul. Bociana) o długości ok. 3,0 km
  • Przebudowę linii tramwajowej na odcinku od skrzyżowania ulic Wybickiego/ Dr Twardego/Bratysławskiej do pętli Krowodrza.
  • Dostosowanie istniejącej pętli tramwajowej Krowodrza Górka do nowoprojektowanego układu szynowo-drogowego i pieszego.
  • Układ drogowy od skrzyżowania ulic Wybickiego/ Dr Twardego/Bratysławskiej do ul. Pachońskiego jako drogi z pasami ruchu w obu kierunkach o szerokości 3,5m każdy, obustronnymi chodnikami oraz obustronnymi dwukierunkowymi ścieżkami rowerowymi, wraz z wkomponowaniem w układ drogowy linii tramwajowej.
  • Budowę skrzyżowania projektowanej linii tramwajowej z ul. Opolską i związanego z nią układu drogowego w poziomie -1.
  • Rozbudowę ul. Pachońskiego do ronda przy zbiegu ulic Mackiewicza/Dożynkowej, Siewnej, jako drogi z wyznaczonym po jednym pasie ruchu w każdym kierunku o szerokości 3,5 m każdy, wraz z obustronnymi chodnikami oraz jednostronną dwukierunkową ścieżką rowerową.
  • Rozbudowa ulic Siewnej na odcinku od ronda do ul. Bociana, i ulicy Bociana w oparciu o założenia obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru Linia tramwajowa od pętli Krowodrza Górka do Górki Narodowej Zachód.
  • Przejście dla pieszych i przejazd dla rowerów pod linia kolejową z powiązaniem z istniejącym układem drogowym w ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej.
  • Budowę parkingów w systemie „P&R" – „Park and Ride", w rejonie pętli Krowodrza Górka i w narożniku Trasy Wolbromskiej i ul. Pachońskiego, wraz z propozycją ich obsługi komunikacyjnej.
  • Koncepcję oświetlenia nowych układów komunikacyjnych.
  • Wykonania, na zakończeniu odcinka I w rejonie ul. Bociana, podwójnego toru przejazdowego pozwalającego na skierowanie w ten rejon 2 linii tramwajowych do czasu zrealizowania odcinka.

Odcinek II - obejmujący następujące elementy:

  • Nowoprojektowaną linię tramwajową na odcinku od ul. Bociana do osiedla Górka Narodowa Zachód o długości ok. 1,6 km
  • Pętlę tramwajowo – autobusową Górka Narodowa Zachód w rejonie al. 29 Listopada wraz z terminalem.
  • Terminal będzie zadaszony i wyposażony w obiekty służące pasażerom linii komunikacyjnych (poczekalnia, sprzedaż biletów, automat do obsługi KKM, pomieszczenie socjalne dla prowadzących pojazdy oraz obsługi P&R, sanitariaty oddzielnie dla prowadzących pojazdy oraz sanitariaty ogólnodostępne itp.). Terminal tramwajowo - autobusowy zapewni dogodne przesiadki z tramwaju do autobusu i odwrotnie (drzwi w drzwi - połączenie przystanków tramwajowych i autobusowych).
  • Parking wielopoziomowy w systemie „P&R" – „Park and Ride" przy pętli końcowej Górka Narodowa Zachód.
  • Przecięcie się linii tramwajowej z linią PKP następuje bezkolizyjnie z wykorzystaniem wysokiego nasypu pod linią kolejową.
  • Oświetlenie nowych ciągów komunikacyjnych.

Wszystkie przystanki na trasie linii tramwajowej zostaną wyposażone w wiaty przystankowe, tablice informacji pasażerskiej oraz dostosowane do taboru niskopodłogowego. Perony będą wyposażone w urządzenia dla osób niepełnosprawnych (maty dla niewidomych itp). Skrzyżowania na trasie układu komunikacyjnego będą objęte systemem obszarowego sterowania ruchem.

Mapka sytuacyjna planowanych tras dostępna jest na stronie internetowej Zarzadu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie.