Wrocławski MPK i klub Ślęza Wroław przygotowały kampanię zwracającą uwagę na pożądane i niewłaściwe zachowania w komunikacji miejskiej związane z kulturą i bezpieczeństwem. Ambasadorkami kampanii są wrocławskie koszykarki.
Te, wydawałoby się odległe dziedziny: koszykówka i komunikacja miejska, łączy wspólny mianownik. Jak się okazuje, jasne zasady i gra fair play, są równie ważne dla koszykarek na boisku jak i dla pasażerów komunikacji miejskiej. Nawiązując do sportowych idei chcemy propagować te zasady zaczynając od dzieci i młodzieży. Ale nasza kampania dedykowana jest wszystkim pasażerom.
W roku 2013 z usług wrocławskiej komunikacji miejskiej skorzystało 193 miliony pasażerów. Stale rosnąca liczba pasażerów to dla MPK sygnał, że wzrasta rola komunikacji w życiu mieszkańców tego miasta. Przyjazny transport miejski to inwestycje w tabor, infrastrukturę czy jakość usługi przewoźnika. To także kwestie społeczne: wzajemne relacje pasażerów czy świadome korzystanie z usług komunikacji miejskiej zwiększające jej bezpieczeństwo i komfort.
Przebieg kampanii:
- emisja animacji promujących właściwe zachowania na ekranach w ponad 200 pojazdach MPK,
- plakaty w ramkach reklamowych, szkołach, bibliotekach, domach kultury,
- promocja akcji na tramwaju MPK,
- konkurs zachęcający do aktywnego włączenia się w kampanię z atrakcyjnymi nagrodami.
Niezwykle ważnym elementem tej kampanii są pierwsze w Polsce przygotowane na taką skalę lekcje z komunikacji miejskiej, które zostaną przeprowadzone we wrocławskich szkołach.
Inauguracja kampanii zaplanowana jest na 15 kwietnia, godz. 14.00, przystanek na pl. Teatralnym. Impreza rozpocznie się od największego w mieście kozłowania piłkami do koszykówki, na które MPK serdecznie zaprasza wszystkich chętnych. Wystarczy zabrać ze sobą piłkę do kosza i o godz. 14.00 przyłączyć się na 3 minuty.