Transport miejski II linia metra: wnętrza stacji Nowy Świat – Uniwersytet

II linia metra: wnętrza stacji Nowy Świat – Uniwersytet

19 maja 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Platforma peronowa stacji Nowy Świat – Uniwersytet czeka na montaż ostatnich schodów ruchomych. W korytarzach hali odpraw ściany zdobi już czarny kamień. Na powierzchni trwają tymczasem ostatnie prace przed rozpoczęciem odtwarzania nawierzchni ulicy Świętokrzyskiej.

II linia metra: wnętrza stacji Nowy Świat – Uniwersytet
Fot. budowametra.pl

W nieco ponad miesiąc, na głębokości dwudziestu trzech metrów pod ziemią powstała pełna konstrukcja peronu wraz z bankietami. Wzdłuż platformy położonej najniżej spośród wszystkich hal peronowych centralnego odcinka, biegną dwa rzędy słupów kielichowych wykonanych z betonu architektonicznego. W końcowej fazie prac zostaną one dodatkowo pokryte specjalną powłoką woskową, która zabezpieczy filary i nada im odpowiedni połysk. Na instalację oczekują tu także dwa biegi schodów ruchomych, którymi pasażerowie dostaną się bezpośrednio na platformę peronu. To już ostatnie spośród 17 urządzeń tego typu przewidzianych dla stacji Nowy Świat – Uniwersytet.

Intensywne prace instalacyjne, elektrotechniczne i wykończeniowe trwają nie tylko w tej części obiektu. Na wszystkich poziomach stacji wprowadzane są elementy systemu wentylacji, elektryki oraz kanalizacji. W pomieszczeniach technicznych trwa montaż tras kablowych.

W hali odpraw

W przestrzeni pierwszej podziemnej kondygnacji, gdzie znajdą się m.in. hale odpraw, właśnie instalowane są panele ścienne i podłogowe. Podziemne korytarze wykańczane są czarnymi płytami z kamienia, podwieszanymi na solidnej metalowej konstrukcji. Posadzki pasażu, analogicznie do pozostałych stacji, wykonano z kamienia szarego.

Powierzchnia placu jest odpowiednio przygotowywana, aby mogły powstać nowe jezdnie ulicy Świętokrzyskiej. Zniknąć musi nie tylko ostatni otwór technologiczny, ale i murki prowadzące, powstałe na początku budowy przy realizacji ścian szczelinowych. Przygotowania do zamknięcia otworu technologicznego rozpoczął transport wielkogabarytowych materiałów do wnętrza stacji. Magazynowane są m.in. elementy wind, płyty kamienne oraz podkłady blokowe, niezbędne do budowy torowisk. Po zamknięciu otworu mniejsze materiały wprowadzane będą na stację już przez wejścia stacyjne. Nim powierzchnia placu objęta zostanie robotami drogowymi i rozpocznie się wprowadzanie podbudowy pod docelowy układ komunikacyjny, trzeba dokończyć realizację przebiegającej po stropie instalacji przesyłu gazu.

Fot. budowametra.pl