Regulacje Napędy zwrotnic na stacjach Łańcut i Trawniki były nieprawidłowo utrzymywane

Napędy zwrotnic na stacjach Łańcut i Trawniki były nieprawidłowo utrzymywane

19 maja 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego stwierdził naruszenie przez PKP Polskie Linie Kolejowe przepisów dotyczących bezpieczeństwa transportu kolejowego na stacji Łańcut, zlokalizowanej na linii kolejowej nr 91 Kraków Główny Osobowy – Medyka oraz na stacji Trawniki na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk.

Napędy zwrotnic na stacjach Łańcut i Trawniki były nieprawidłowo utrzymywane
Fot. Rafał Wilgusiak

Jednocześnie Prezes UTK nakazał zarządcy infrastruktury usunięcie stwierdzonych naruszeń przepisów.

Naruszenie przepisów przez zarządcę polegało na niespełnieniu warunków technicznych i organizacyjnych, zapewniających bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego, tj. niezapewnienie właściwego procesu utrzymania w sprawności wyrobów stosowanych w kolejnictwie, urządzeń sterowania ruchem kolejowym – napędów zwrotnicowych typu EEA-4. Zarządca nie wdrożył właściwych działań dla realizacji procesów utrzymaniowych,  polegających na stosowaniu zaleceń producenta napędów zwrotnicowych w zakresie wykonywania „przeglądów kwalifikacyjnych”, warunkujących określenie ewentualnej potrzeby przeprowadzenia „przeglądów głównych” napędów, określonych w Dokumentacji Techniczno-Ruchowej.

Konsekwentne działania nadzorcze Prezesa UTK mają na celu ciągłe podnoszenie jakości utrzymania infrastruktury kolejowej przez PKP PLK oraz przyczyniają się do wzrostu standardów bezpieczeństwa ruchu kolejowego i jakości usług przewozowych w Polsce.