Mazowiecki przewoźnik ogłosił przetarg na naprawę 17 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57AKM na czwartym poziomie utrzymania wraz z modernizacją. Na oferty przewoźnik czeka do 16 lipca.
Przewoźnik oprócz wykonania napraw w poziomie P4 w ramach stałego zakresu naprawy, zleci również wykonanie takich prac jak: malowanie całego pudła oraz dachu EZT i pokrycie ich powłoką antygraffiti, pranie lub wymianę uszkodzonej tapicerki na nową wandaloodporną, wymianę porysowanych szyb, naprawę lub wymianę elementów sprzęgów, naprawę uszkodzonych mechanizmów drzwi, wymianę wszystkich przycisków w przedziałach pasażerskich na przyciski z napisami w języku Braillea.
Dodatkowo składy zostaną wyposażone w tablice elektroniczne wykonane w technologii LED. Wykonawca przygotuje również miejsca na ścianach obu kabin maszynisty pod montaż automatów biletowych oraz montaż kasowników spełniających wymogi ZTM Warszawa na ścianie przedziałowej bądź poręczy. Na czołach jednostek zamontowane zostaną kamery czołowe. Modernizację przejdą również sprzęgi czołowe oraz międzywagonowe. Wykonana będzie również modernizacja sprężarki głównej.
Zamawiający żąda na każdy naprawiony EZT, udzielenia gwarancji jakości na bezawaryjną pracę na okres: co najmniej 18 miesięcy na cały EZT, co najmniej 24 miesięcy na malaturę EZT i przezwojone maszyny elektryczne EZT, co najmniej 36 miesięcy na podzespoły i zespoły zamontowane podczas modernizacji EZT, licząc od dnia podpisania protokołu komisyjnego odbioru danego EZT
Koleje Mazowieckie wymagają wniesienie wadium w wysokości 350 tys. zł. Jedynym kryterium wyboru oferty jest najniższa cena. Oferty można składać do 16 lipca 2014 r. Składy powinny być zmodernizowane do 31 sierpnia 2015 r.