Dostaliśmy od Czytelnika informację, że chwalony przez podróżnych szynobus Kolei Mazowieckich 222M został wycofany z eksploatacji z powodu awarii. Okazuje się, że zepsuła się klimatyzacja, ale pojazd wkrótce wróci na tory.
Od 15 grudnia Koleje Mazowieckie eksploatują zbudowany przez Newag szynobus 222M, który wozi pasażerów po trasie Tłuszcz – Czeremcha – Siedlce – Tłuszcz. Dwuczłonowy, nowoczesny, klimatyzowany pojazd rozwijający prędkość do 130 km/h i zapewnia komfort podróżowania na trasie atrakcyjnej turystycznie. Dostaliśmy jednak od Czytelnika informację, że szynobus przestał kursować i stoi teraz w Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru w Tłuszczu. Zamiast niego kursuje niemiecki wagon motorowy z lat 70.
Przewoźnik przyznaje, że od 28 lipca Newag 222M stoi na terenie zaplecza Kolei Mazowieckich w Tłuszczu, bo dzień wcześniej zepsuła się w nim klimatyzacja.
- Pojazd stoi w naprawie reklamacyjnej. Nie działa klimatyzacja w wagonie B (przedział pasażerski i kabina sterownicza) – informuje Jolanta Maliszewska z biura rzecznika prasowego KM. - Pojazd najprawdopodobniej wróci w przyszłym tygodniu do eksploatacji na dotychczasowej trasie.
Autobus szynowy 222M zaprojektowany został przez firmy EC Engineering oraz Newag na zamówienie Kolei Mazowieckich. Koszt zakupu to ponad 12,6 mln zł. Środki na ten cel pochodziły z budżetu województwa mazowieckiego – 5,3 mln zł (w ramach funduszu kolejowego) oraz z budżetu państwa – 7,2 mln zł.