Remont zabytkowego tramwaju Maximum z 1901 roku oraz zabezpieczenie kolekcji starych składów tramwajowych z ul. Legnickiej to ostatnie zadanie realizowane z Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego (WBO) 2013. Remont zabytku jest już mocno zaawansowany, najcenniejsze składy stoją pod dachem, a wszystkie formalności i rozliczenia są już na finiszu.
W ramach projektu „Zabezpieczenie kolekcji zabytkowych tramwajów na tyłach zajezdni przy ul. Legnickiej przez przeniesienie ich do budynku zajezdni i remont wagonu Maximum z 1901 r.” było do wydania 500 tys. zł. Cała ta suma została zagospodarowana na wykonanie tych prac w maksymalnym możliwym zakresie.
Skatalogowano wszystkie zabytkowe i wartościowe tramwaje we Wrocławiu. Uporządkowano ich kwestie własnościowe. Ponadto rozpoczęto remont wagonu Maximum, w ramach którego wykonane zostanie w stanie surowym nadwozie tego pojazdu. Zabezpieczono też te pojazdy, które są najstarsze i unikalne na skale światową Tym samym cały budżet który był przeznaczony w ramach WBO 2013 na ten projekt został wykorzystany. Na początku grudnia rozpoczęła się również przeprowadzka i zabezpieczanie składów, które stały na tyłach byłej zajezdni tramwajowej przy ul. Legnickiej.