Naruszenie siedmiu przepisów, w tym kodeksu pracy stwierdził prezes Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) po przeprowadzeniu kontroli należacego do ECCO Rail pociągu relacji Gostynin – Węgliniec, złożonego z lokomotywy oraz 40 wagonów ładownych z drewnem.
Jak wynika z informacj przekazanej przez UTK prezes Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) w ramach nadzoru nad przygotowaniem i realizacją przewozów, a także nad czasem pracy oraz kwalifikacjami maszynistów,przeprowadził kontrolę przewoźnika kolejowego ECCO Rail z Katowic.
Szczegółową kontrolą objęto pociąg relacji Gostynin – Węgliniec, złożony z lokomotywy oraz 40 wagonów ładownych z drewnem.
W wyniku tych działań stwierdzono naruszenie przez przewoźnika kolejowego siedmiu przepisów z zakresu kolejnictwa związanych z przygotowaniem i realizacją przewozów, w szczególności dotyczących podstawowych obowiązków maszynisty.
Naruszenie przepisów przez przewoźnika polegało m.in.na:
- przekroczeniu czasu pracy drużyny trakcyjnej o 3 godziny,
- przestawieniu zegara systemowego w prędkościomierzu o 12 godzin,
- prowadzeniu pojazdu bez znajomości szlaku przez maszynistę,
- brak dokumentów potwierdzających kwalifikacje maszynisty,
- prowadzenie pociągu bez aktualnego rozkładu jazdy pociągu,
- brak naniesionych poprawek i erraty w wykazie ostrzeżeń stałych,
- brak odnotowanej w karcie próby hamulca, uproszczonej próby hamulca „U” po zmianie czoła pociągu oraz nieprawidłowości przy wypełnianiu karty.
Naruszone zostały w ten sposób przez przewoźnika przepisy ustawy o transporcie kolejowym, kodeks pracy, rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu i sygnalizacji, rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie wykazu stanowisk bezpośrednio związanych z prowadzeniem i bezpieczeństwem ruchu kolejowego, instrukcja o prowadzeniu ruchu pociągów oraz procedura systemu zarządzania bezpieczeństwem przewoźnika kolejowego ECCO.
UTK nie podał, jakie były konsekwencje ujawnionych nieprawidłowości.