UTK: skontrolowano pociąg towarowy Ecco Rail

UTK: skontrolowano pociąg towarowy Ecco Rail

19 lipca 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Naruszenie siedmiu przepisów, w tym kodeksu pracy stwierdził prezes Urzędu Transportu Kolejowego (UTK)  po przeprowadzeniu kontroli należacego do ECCO Rail pociągu relacji Gostynin – Węgliniec, złożonego z lokomotywy oraz 40 wagonów ładownych z drewnem.

UTK: skontrolowano pociąg towarowy Ecco Rail
Fot. Ecco Rail

Jak wynika z informacj przekazanej przez UTK prezes Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) w ramach nadzoru nad przygotowaniem i realizacją przewozów, a także nad czasem pracy oraz kwalifikacjami maszynistów,przeprowadził kontrolę przewoźnika kolejowego ECCO Rail z Katowic.

Szczegółową kontrolą objęto pociąg relacji Gostynin – Węgliniec, złożony z lokomotywy oraz 40 wagonów ładownych z drewnem.
W wyniku tych działań stwierdzono naruszenie przez przewoźnika kolejowego siedmiu przepisów z zakresu kolejnictwa związanych z przygotowaniem i realizacją przewozów, w szczególności dotyczących podstawowych obowiązków maszynisty.

Naruszenie przepisów przez przewoźnika polegało m.in.na:

  • przekroczeniu czasu pracy drużyny trakcyjnej o 3 godziny,
  • przestawieniu zegara systemowego w prędkościomierzu o 12 godzin,
  • prowadzeniu pojazdu bez znajomości szlaku przez maszynistę,
  • brak dokumentów potwierdzających kwalifikacje maszynisty,
  • prowadzenie pociągu bez aktualnego rozkładu jazdy pociągu,
  • brak naniesionych poprawek i erraty w wykazie ostrzeżeń stałych,
  • brak odnotowanej w karcie próby hamulca, uproszczonej próby hamulca „U” po zmianie czoła pociągu oraz nieprawidłowości przy wypełnianiu karty.

Naruszone zostały w ten sposób przez przewoźnika przepisy ustawy o transporcie kolejowym, kodeks pracy, rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu i sygnalizacji, rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie wykazu stanowisk bezpośrednio związanych z prowadzeniem i bezpieczeństwem ruchu kolejowego, instrukcja o prowadzeniu ruchu pociągów oraz procedura systemu zarządzania bezpieczeństwem przewoźnika kolejowego ECCO.

UTK nie podał, jakie były konsekwencje ujawnionych nieprawidłowości.