PKP Intercity przyznało się do pobierania zawyżonych opłat za przejazdy wybranymi pociągami TLK. Wysokość nienależnych kwot waha się od kilku groszy do kilkudziesięciu złotych, jednak większość nie przekracza 2 złotych. Pasażerowie otrzymają zwroty w kasach przewoźnika lub przelewem na konto - jednak tylko na podstawie posiadanego biletu lub dowodu jego zakupu.
Zwroty otrzymają pasażerowie, którzy w dniach 16 listopada - 5 grudnia 2014 roku zakupili bilety na przejazd wybranymi pociągami TLK przez stację Opoczno Południe. Pojedyncze przypadki nieprawidłowości przewoźnik wykrył także w przypadku kilku pociągów kursujących przez Opoczno, na które bilety zostały kupione przez Internet lub aplikację mobilną, od 5 grudnia do połowy stycznia 2015 roku. Na zwroty mogą liczyć także pasażerowie przejeżdżający przez stację Wieruszów Miasto pociągu TLK Wiking. Zwrot nadpłaty otrzymają pasażerowie, którzy kupili bilety pomiędzy majem a listopadem ubiegłego roku.
Jak uzyskać zwrot pieniędzy?
Pasażerowie mogą uzyskać zwrot bezpośrednio w kasach przewoźnika lub przelewem na konto. Podstawą jest bilet lub dowód jego zakupu oraz wypełnienie wniosku. Wnioski dostępne są kasach lub w Centrach Obsługi Klienta i na stronie internetowej. Osoby, które wybiorą opcję złożenia wniosku poza kasą, bilet lub dowód jego zakupu wraz z formularzem powinny wysłać na adres mailowy kilometry@intercity.pl lub na adres: PKP Intercity – Reklamacje, ul. Żelazna 59a, 00-848 Warszawa z dopiskiem „Kilometry”.
Z częścią podróżnych, którzy kupili bilety przez Internet lub poprzez aplikacje mobilną, PKP Intercity skontaktuje się bezpośrednio wysyłając maila z informacją o nadpłacie.