Wrocław Różanka – nowy przystanek w stolicy Dolnego Śląska

Wrocław Różanka – nowy przystanek w stolicy Dolnego Śląska

28 października 2015 | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

Wrocławianie i podróżni na linii Wrocław - Poznań zyskają dogodny dostęp do pociągów. Od 31 października będzie można skorzystać z nowego przystanku położonego tuż przy największej nekropolii Wrocławia. Podobnie jak wszystkie stacje i przystanki na modernizowanej linii do Poznania, również Wrocław Różanka ma nowe perony, nowe wiaty, oświetlenie, oznakowanie i dojścia dla osób niepełnosprawnych.

Wrocław Różanka – nowy przystanek w stolicy Dolnego Śląska
Fot. PKP PLK

Przystanek osobowy Wrocław Różanka położony jest na linii kolejowej z Wrocławia w kierunku Poznania, pomiędzy stacjami Wrocław Popowice i Wrocław Osobowice. Ma dwa 200-metrowe perony, które powstały na żelbetowych podporach, wbudowanych w skarpy nasypów kolejowych. Ich wysokość zapewnia wygodny dostęp do pociągów.

Przed krawędziami peronów jest także zaznaczony pas bezpieczeństwa z wyczuwalną fakturą. Perony są wyposażone w wiaty (z siedzeniami dla podróżnych), tablice informacyjne i zegary. Teren przystanku ma nowe oświetlenie. Dojście od ul. Osobowickiej prowadzi dwoma trasami obok nasypu. Są one połączone nowym tunelem pod linią kolejową. Pochylnie (podjazdy), dostosowane dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się ułatwiają bezpośrednie dojście na perony.

Wrocław Różanka jest trzecim zupełnie nowym kolejowym przystankiem (obok przystanków Wrocław Stadion i Wrocław Grabiszyn), jakie zbudowała PLK w ostatnich latach we Wrocławiu. Na przystanku będą się zatrzymywać wszystkie lokalne pociągi z Wrocławia Głównego w kierunku Rawicza (i z powrotem) - w ciągu doby będą to 24 pociągi. Ze względu na położenie, przystanek stanowić będzie duże ułatwienie przy dojeździe na Cmentarz Osobowicki – największą wrocławską nekropolię – szczególnie w okresie Wszystkich Świętych.

Przystanek ten jest jednym z 13 przebudowanych przystanków i stacji na 58 km odcinku modernizowanej linii E 59 Wrocław – Poznań. Koszt budowy nowego przystanku, łącznie z trasami dojścia wyniósł ponad 6 mln zł. 

Inwestycja została zrealizowana w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław - Poznań, Etap II - odcinek Wrocław - granica województwa dolnośląskiego”. Koszt projektu, ponad 1,3 mld zł, z czego prawie 800 mln zł pochodzi ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Nieruchomości PKP S.A. przy węzłach komunikacyjnych atrakcyjne dla inwestorów Nieruchomości PKP S.A. przy węzłach komunikacyjnych atrakcyjne dla inwestorów
Następny artykuł Porozumienie UTK z ULC w sprawie bezpieczeństwa transportu Porozumienie UTK z ULC w sprawie bezpieczeństwa transportu