FLIRT3 dla PKP Intercity zgodny z TSI

FLIRT3 dla PKP Intercity zgodny z TSI

24 grudnia 2015 | Źródło: Stadler Polska, Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Urząd Transportu Kolejowego wydał zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji pojazdu kolejowego zgodnego z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności dla elektrycznego zespołu trakcyjnego typu FLIRT3 wyprodukowanego dla PKP Intercity przez konsorcjum Stadler-Newag

FLIRT3 dla PKP Intercity zgodny z TSI
Fot. PKP Intercity

- Uzyskanie zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji pojazdu zgodnego z TSI dla elektrycznego zespołu trakcyjnego FLIRT3 dla PKP Intercity jest formalnym potwierdzeniem, że został on zbudowany zgodnie z surowymi wymogami Technicznych Specyfikacji Interoperacyjności. Jest to także formalne przypieczętowanie kompletnego zakończenia projektu dostawy taboru dla naszego klienta - PKP Intercity - powiedział Christian Spichiger, prezes zarządu Stadler Polska.

FLIRT3 dla PKP Intercity przeszedł pozytywnie wszystkie badania i otrzymał wszystkie certyfikaty zgodności, tj. CR TSI Loc&Pas (2011/291/UE), CR TSI NOI (2011/229/UE), TSI PRM (2008/164/WE), TSI SRT (2008/163/WE), TSI CCS (2012/88/UE). Zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji pojazdu kolejowego zgodnego z TSI to potwierdzenie spełnienia surowych norm i najwyższych standardów europejskich dla pojazdów kolejowych w zakresie bezpieczeństwa taboru, dostosowania pojazdów do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością, nowoczesnej technologii i ekologii. Pełna interoperacyjność pojazdu oznacza możliwość eksploatacji w całej Polsce, także na liniach po modernizacji oraz na terytorium Unii Europejskiej.

TSI obowiązujące dla pojazdu FLIRT3

TSI Loc&Pas to surowe wytyczne w zakresie konstrukcji pojazdu, w tym wymagania co do kluczowych w zakresie bezpieczeństwa elementów pojazdu, takich jak np. podwozie i pantografy.

TSI NOI zawiera wytyczne w zakresie dopuszczalnych wartości hałasu w pojeździe, zapewniające pasażerom podróż w komfortowych warunkach. Spełnienie tych wymagań jest również istotne z perspektywy ochrony środowiska.

TSI PRM – specyfikacja w zakresie dostosowania pojazdu do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością, w tym zapewnienia swobodnego dostępu do pojazdu. Pojazd FLIRT3 spełnia wszelkie wymagania w tym zakresie. W pojeździe przewidziano odpowiednio dostosowane toalety, system informacji pasażerskiej - czytelność komunikatów, kontrasty kolorystyczne wyposażenia, opisy techniczne pojazdu w Braille oraz windy ułatwiające dostęp do pojazdu z obu stron.

TSI SRT dotyczy sterowania pojazdem zaprojektowanym w taki sposób, aby w przypadkach szczególnych bezawaryjnie przejechał przez tunel lub wiadukt, a także standardów dotyczących materiałów użytych do jego produkcji w zakresie niepalności.

TSI CCS Sterowanie i urządzenia pokładowe - pojazdy FLIRT3 wyposażone są w system bezpieczeństwa ETCS poziomu 0, 1 i 2, które zapewniają bezpieczne i energooszczędne sterowanie pojazdem oraz najwyższe bezpieczeństwo dla pasażerów.

Kompleksowe informacje nt. interoperacyjności zostały zgromadzone w jedynych na polskim rynku publikacjach pt. „Interoperacyjność Systemu Kolei Unii Europejskiej. Infrastruktura, sterowanie, energia, tabor” oraz „Europejski System Sterowania Ruchem Kolejowym. Przegląd funkcji i rozwiązań technicznych – od idei do wdrożeń i eksploatacji” wydanego przez KOW, wydawcę „Kuriera Kolejowego”. Szczegóły nt. zawartości pozycji dostępne są na stronie podreczniki.kow.com.pl. Zachęcamy do jej zakupu w naszym sklepie internetowym sklep.kow.com.pl.

KOW organizuje także szkolenia nt. interoperacyjności i ERTMS. Szkolenia prowadzone są w oparciu o wspomniane wyżej podręczniki. Więcej informacji o ofercie, warunkach i terminach można znaleźć na stronie: www.szkolenia.kow.com.pl

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Dodatkowe pociągi Kolei Śląskich w sylwestrową noc Dodatkowe pociągi Kolei Śląskich w sylwestrową noc
Następny artykuł PKP Cargo otrzyma 100 mln euro kredytu od EBOiR PKP Cargo otrzyma 100 mln euro kredytu od EBOiR