Coraz lepsza punktualność przewozów pasażerskich

Coraz lepsza punktualność przewozów pasażerskich

02 czerwca 2016 | Źródło: Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

W I kwartale 2016 r. punktualność kolejowych przewozów pasażerskich kształtowała się na poziomie 93,89% i poprawiła się w stosunku do IV kwartału 2015 r., kiedy wynosiła 91,92%. W tym okresie przewoźnicy uruchomili łącznie 421,8 tys. pociągów, 581 zostało odwołanych.

Coraz lepsza punktualność przewozów pasażerskich
Fot. Przemysław Szkatuła

Średni czas opóźnień pociągów (z wyłączeniem opóźnień poniżej 5 minut na przybyciu) wyniósł 20 min. 30 sek. Biorąc pod uwagę jednak opóźnień pociągów w chwili przybycia do celu (wraz z opóźnieniami do 5 minut) wyniósł 8 minut 50 sekund.

Najbardziej opóźnionym przewoźnikiem w I kwartale 2016 r. biorąc pod uwagę opóźnienia powyżej 5 minut na przybyciu było PKP Intercity – z punktualnością na poziomie 81,19%,  najbardziej punktualne jeździły pociągi Warszawskiej Kolei Dojazdowej – 99,6%.

Poziom punktualności przewoźników pasażerskich na wybranych stacjach

Kutno

Przewozy Regionalne

92,3%

PKP Intercity

74,9%

Koleje Mazowieckie-KM

91,2%

Koleje Wielkopolskie

93,1%

Łódzka Kolej Aglomeracyjna

94,7%

 

Warszawa Wschodnia

Przewozy Regionalne

94,4%

PKP Intercity

85,8%

Koleje Mazowieckie-KM

89,2%

Łódzka Kolej Aglomeracyjna

81,8%

SKM Warszawa

95,4%