W I kwartale 2016 r. punktualność kolejowych przewozów pasażerskich kształtowała się na poziomie 93,89% i poprawiła się w stosunku do IV kwartału 2015 r., kiedy wynosiła 91,92%. W tym okresie przewoźnicy uruchomili łącznie 421,8 tys. pociągów, 581 zostało odwołanych.
Średni czas opóźnień pociągów (z wyłączeniem opóźnień poniżej 5 minut na przybyciu) wyniósł 20 min. 30 sek. Biorąc pod uwagę jednak opóźnień pociągów w chwili przybycia do celu (wraz z opóźnieniami do 5 minut) wyniósł 8 minut 50 sekund.
Najbardziej opóźnionym przewoźnikiem w I kwartale 2016 r. biorąc pod uwagę opóźnienia powyżej 5 minut na przybyciu było PKP Intercity – z punktualnością na poziomie 81,19%, najbardziej punktualne jeździły pociągi Warszawskiej Kolei Dojazdowej – 99,6%.
Poziom punktualności przewoźników pasażerskich na wybranych stacjach
Kutno |
|
Przewozy Regionalne |
92,3% |
PKP Intercity |
74,9% |
Koleje Mazowieckie-KM |
91,2% |
Koleje Wielkopolskie |
93,1% |
Łódzka Kolej Aglomeracyjna |
94,7% |
Warszawa Wschodnia |
|||
Przewozy Regionalne |
94,4% |
||
PKP Intercity |
85,8% |
||
Koleje Mazowieckie-KM |
89,2% |
||
Łódzka Kolej Aglomeracyjna |
81,8% |
||
SKM Warszawa |
95,4% |