Nowy tabor dla łódzko-warszawskiej kolei aglomeracyjnej – ruszyły przygotowania

Nowy tabor dla łódzko-warszawskiej kolei aglomeracyjnej – ruszyły przygotowania

08 czerwca 2016 | Autor: RW
PODZIEL SIĘ

Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji aplikacyjnej dla zakupu pasażerskiego taboru kolejowego do obsługi połączeń aglomeracyjnych na linii Łódź-Warszawa o charakterze użyteczności publicznej.

Nowy tabor dla łódzko-warszawskiej kolei aglomeracyjnej – ruszyły przygotowania
Fot. Rafał Wilgusiak

Zakupiony tabor ma umożliwić pełne wykorzystanie parametrów technicznych istniejącej, zmodernizowanej i planowanej infrastruktury kolejowej, w tym dworców i przystanków kolejowych oraz zapewnić możliwość sprawnego przemieszczania się mieszkańców województw łódzkiego i mazowieckiego. Dzięki temu powinien zwiększyć się udział transportu kolejowego w transporcie publicznym. Przypomnijmy, że utworzenie aglomeracji z największych miast w środkowej części naszego kraju to jeden z elementów planu Mateusza Morawieckiego, wicepremiera i ministra rozwoju.

Przedmiotem zamówienia pod nazwą „Utworzenie łódzko-warszawskiej kolei aglomeracyjnej - zakup pasażerskiego taboru kolejowego” jest opracowanie kompletnej dokumentacji aplikacyjnej obejmującej wniosek o dofinansowanie projektu wraz z niezbędnymi załącznikami (w tym studium wykonalności, analizą kosztów i korzyści, harmonogramem realizacji projektu), zgodnej z zapisami rozporządzeń, wytycznych, regulaminu konkursu oraz innych aktów prawnych wskazanych w Programie Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020, gdyż województwo będzie ubiegało się o dofinansowanie projektu z POIiŚ.

Koszt całkowity projektu został wstępnie oszacowany na kwotę: 246,12 mln zł brutto, w tym planowane dofinansowanie UE w kwocie - 170,08 mln zł (85% kosztów kwalifikowanych).

Wykonawca będzie zobowiązany do określenia liczby, pojemności i parametrów technicznych pojazdów pod kątem ich optymalnego wykorzystania. W ramach studium wykonalności ma też wskazać różne warianty udostępnienia taboru operatorowi do świadczenia usług: na podstawie umowy odpłatnej (najem, dzierżawa) lub na podstawie umowy nieodpłatnej (użyczenia).

Zakupiony tabor pozostanie własnością województwa łódzkiego. Dostawca taboru zobowiązany będzie do zapewnienia pełnego bieżącego utrzymania oraz serwisu pojazdów na poziomie P1-P4 przez okres 15 lat.

Wykonawcy dokumentacji, którzy zgłoszą się do konkursu będą oceniani pod kątem zaproponowanej ceny (waga 60) oraz jakości wykonanej dokumentacji (waga 40). Oferty można składać do 14 czerwca. Przedmiot zamówienia należy zrealizować do 30 listopada 2017 r.