Spółka PKP SA ogłosiła rozpoczęcie procedury przetargowej na budowę nowego budynku dworca głównego w Olsztynie, wraz z kompleksową przebudową infrastruktury kolejowej wokół dworca. Projekt nowego dworca miałby powstać w przeciągu roku, zaś przebudowa miałaby ruszyć za około dwa lata. Jednakże nadal nieznana jest decyzja konserwatora zabytków w sprawie obecnego budynku dworca.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla inwestycji pn. „Budowa dworca Olsztyn Główny wraz z modernizacją układu torowo-peronowego i infrastruktury kolejowej” w ramach projektu pn. „Prace na linii kolejowej nr 216 na odcinku Działdowo – Olsztyn”.
Zakres dokumentacji projektowej w ramach postępowania ze względu na zakładane do realizacji zadanie inwestycyjne podzielony zostanie na dwa zasadnicze opracowania:
- zaprojektowania przebudowy infrastruktury torowo–peronowej,
- obejmujące wyburzenie istniejącego obiektu oraz budowę nowego budynku dworca kolejowego wraz z zagospodarowaniem terenu przyległego.
W związku z rozpoczętą przez WKZ w Olsztynie procedurą wszczętego z urzędu postępowania administracyjnego w sprawie wpisania do rejestru zabytków nieruchomych województwa warmińsko – mazurskiego kompleksu dworca głównego PKP i PKS wraz z przylegającym budynkiem biurowym, zadaszeniami wejściowymi oraz wiatami peronowymi nr 2, 3, 4, znajdującego się przy Placu Konstytucji 3 Maja w Olsztynie, stosownie do uzyskanych w wyniku postępowania decyzji, wykonawca będzie zobowiązany do opracowania dokumentacji zgodnie z wytycznymi WKZ.
Prace związane z infrastrukturą kolejową byłyby realizowane we współpracy z zarządcą – PKP PLK – które dzięki tej inwestycji spodziewają się znacznego podniesienia poziomu bezpieczeństwa na torach i przejazdach, zwiększenie szybkości i przepustowości, oraz zwiększenie komfortu jazdy pasażerów. Sama spółka PKP liczy na duży skok jakościowy oferowanych usług i znaczną poprawę obsługi pasażerów w nowym budynku dworca, który wg. planów miałby być mniejszy od obecnego obiektu.
Kryterium oceny przy wyborze najkorzystniejszej oferty będzie: cena (60%), doświadczenie personelu (20%), technologia wykonania (20%). Zainteresowani wykonawcy mogą składać swoje oferty do 14 grudnia do godz. 12:00.
Projekt miałby zostać zrealizowany w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.
Spółka PKP podkreśla, że decyzja i plany wpisania obiektu do rejestru zabytków mogą zablokować całą inwestycję.