Nowy peron w Chmielnikach Bydgoskich i sprawniej na Węglówce

Nowy peron w Chmielnikach Bydgoskich i sprawniej na Węglówce

21 grudnia 2017
PODZIEL SIĘ

Zakończył się pierwszy etap prac w okolicach Bydgoszczy na odcinku Nowa Wieś Wielka – Brzoza Bydgoska. Pasażerowie mogą już korzystać z nowego peronu w Chmielnikach Bydgoskich.

Nowy peron  w Chmielnikach Bydgoskich i sprawniej na Węglówce
Fot. PKP PLK

PLK zakończyły pierwszy etap prac związanych z wymianą torów na odcinku Nowa Wieś Wielka – Brzoza Bydgoska. Pasażerowie mogą już korzystać z nowego peronu na przystanku Chmielniki Bydgoskie. Nowa lokalizacja peronu jest korzystniejsza dla mieszkańców okolicznych miejscowości. PLK przebudują także drugi peron. Zostanie również wybudowane nowe przejście między peronami wyposażone w rogatki, które zwiększą poziom bezpieczeństwa podróżnych.

Modernizacja przystanków

Planowana jest przebudowa peronów przystanku Rynkowo Wiadukt. Na peronach w Chmielnikach Bydgoskich oraz Rynkowo Wiadukt wybudowane zostaną pochylnie dla osób o ograniczonej mobilności, zaś perony wyposażone zostaną m.in. w: wiaty, ławki, gabloty informacyjne.

W ramach pierwszego etapu prac zarządca infrastruktury wymienił prawie 7 km toru oraz  sieć trakcyjną wraz ze słupami na odcinku Nowa Wieś Wielka – Brzoza Bydgoska. W drugim etapie prace obejmą drugi tor.

Ruch jednym torem

Trwają prace na odcinku Bydgoszcz Główna – Maksymilianowo. Wymieniana jest sieć trakcyjna i uzupełniany tłuczeń. W styczniu wykonawca rozpocznie wymianę toru. Kontynuowana jest przebudowa 3 przepustów oraz rozpocznie się przebudowa wiaduktu kolejowego w pobliżu przystanku Rynkowo Wiadukt. Prace prowadzone są przy utrzymanym ruchu pociągów jednym torem.

Aby zwiększyć przepustowość linii na szlaku Terespol Pomorski – Laskowice Pomorskie remontowany jest także wiadukt. Roboty prowadzone są w ramach zadania inwestycyjnego „Prace na linii kolejowej C-E 65 na odcinku Zduńska Wola Karsznice – Bydgoszcz – Tczew”. Zakończenie wszystkich prac planowane jest w III kwartale 2018 r. Prace na remontowanych szlakach pozwolą na jazdę do 160 km/h dla składów osobowych i 120 km/h dla towarowych. Wartość robót to 53,8 mln zł. Inwestycja realizowana jest ze środków budżetowych.