Szybka Kolej Miejska w Warszawie poinformowała o wyborze najkorzystniejsze oferty w przetargu na dostawę 13 EZT wraz z 15-letnim utrzymaniem. W postępowaniu wzięły udział Pesa i Newag. Oferta producenta z Bydgoszczy zdobyła najwięcej punktów ze względu na niższą cenę.
Pesa zaoferowała zrealizowanie zamówienia za ponad 310,5 mln zł. Jej oferta otrzymała 98,67 punktów. Propozycji Newagu - wartości 323,35 mln zł - przyznano 96,91 punktów. Firma z Bydgoszczy zdobyła lepsze noty za niższą cenę oferty (78 : 74,91). Z kolei oferta Newagu otrzymała więcej punktów (2,0 : 0,67) za czas dostarczenia pierwszych trzech czteroczłonowych EZT.
Przetarg stołecznego przewoźnika kolejowego został ogłoszony w październiku. SKM planuje kupić osiem pięcioczłonowych i pięć czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, z opcją dostawy kolejnych ośmiu w przyszłości.
Dostawca taboru musi zapewnić 15-letnie utrzymanie pojazdów (w swoim zakładzie lub w miejscu spełniającym wymogi techniczne) oraz zorganizować szkolenia dla pracowników SKM. Oferent musi też dostarczyć symulator do nauki jazdy EZT-em.
Szybka Kolej Miejska wykorzysta nowy tabor do obsługi nowych tras, m.in. do Piaseczna.
SKM ma aktualnie 28 EZT-ów: dwa pojazdy trójczłonowe 14WE, cztery czteroczłonowe 19WE, 13 sześcioczłonowych 27WE (ELF) i dziewięć sześcioczłonowych 35WE (Impuls).