Od marca PKP Intercity eksploatują dwie lokomotywy Griffin wydzierżawione od Newagu. Narodowy przewoźnik kolejowy podpisał 29 maja umowę na zakup 20 takich lokomotyw.
Griffin to rodzina czteroosiowych uniwersalnych lokomotyw elektrycznych i spalinowych produkowanych przez Newag od 2012. Pojazd został skonstruowany przez gliwicki zakład małopolskiej spółki. Lokomotywy E4DCU mają moc 5,6 MW i dostosowane są do zasilania w systemie 3kV DC.
PKP Intercity zamówiły 20 lokomotyw o prędkości maksymalnej 160 km/h dostosowanej do systemu ETCS. Lokomotywy będą kursować m.in. na liniach łączących Warszawę z Przemyślem, Bydgoszczą, Poznaniem, Lublinem.
PKP Intercity eksploatują już dwa pojazdy E4DCU od marca, na podstawie umowy na dzierżawę dwóch Griffinów jaką przewoźnik zawarł z producentem. Jak dotąd pojazdy kursujące w barwach PKP Intercity cechują się 100% dostępnością, o czym zapewnił prezes Newagu Zbigniew Konieczek 29 maja po podpisaniu umowy z przewoźnikiem.
Oprócz PKP Intercity lokomotywy z rodziny Griffin wykorzystywane są także przez Orlen KolTrans i Euronaf Trzebinia.
fot. Łukasz Kuś