Griffin pierwszą nową lokomotywą PKP Intercity od 2009 r.

Griffin pierwszą nową lokomotywą PKP Intercity od 2009 r.

30 maja 2018 | Autor: Łukasz Kuś
PODZIEL SIĘ

Od marca PKP Intercity eksploatują dwie lokomotywy Griffin wydzierżawione od Newagu. Narodowy przewoźnik kolejowy podpisał 29 maja umowę na zakup 20 takich lokomotyw.

Griffin pierwszą nową lokomotywą PKP Intercity od 2009 r.
Fot. Łukasz Kuś

Griffin to rodzina czteroosiowych uniwersalnych lokomotyw elektrycznych i spalinowych produkowanych przez Newag od 2012. Pojazd został skonstruowany przez gliwicki zakład małopolskiej spółki. Lokomotywy E4DCU mają moc 5,6 MW i dostosowane są do zasilania w systemie 3kV DC.

PKP Intercity zamówiły 20 lokomotyw o prędkości maksymalnej 160 km/h dostosowanej do systemu ETCS. Lokomotywy będą kursować m.in. na liniach łączących Warszawę z Przemyślem, Bydgoszczą, Poznaniem, Lublinem.

PKP Intercity eksploatują już dwa pojazdy E4DCU od marca, na podstawie umowy na dzierżawę dwóch Griffinów jaką przewoźnik zawarł z producentem. Jak dotąd pojazdy kursujące w barwach PKP Intercity cechują się 100% dostępnością, o czym zapewnił prezes Newagu Zbigniew Konieczek 29 maja po podpisaniu umowy z przewoźnikiem.

Oprócz PKP Intercity lokomotywy z rodziny Griffin wykorzystywane są także przez Orlen KolTrans i Euronaf Trzebinia.

fot. Łukasz Kuś