Alstom otrzymał świadectwo dopuszczenia do eksploatacji pociągów ED250 (Pendolino PKP INtercity) w Czechach i Niemczech. Proces zatwierdzania w Austrii wciąż trwa. Dotychczas szybkie składy w barwach PKP Intercity kursują w Polsce tylko w ruchu krajowym. Pociągi mogą poruszać się z prędkością do 160 km/h w Czechach i 250 km/h w Niemczech, w ramach każdego systemu zasilania. Jednak polskie szybkie pociągi nie będą mogły kursować za granicą przed 2025 rokiem.
Składy pociągów ED250 były już kilkakrotnie testowane w Czechach, kiedy to służyły głównie do sprawdzania urządzeń bezpieczeństwa. Szybkie pociągi PKP Intercity nie pojawią się jednak na czeskich i niemieckich torach przed 2025 r., co było warunkiem otrzymania unijnego dofinansowania. PKP Intercity podpisało umowę na zakup pociągów Pendolino w maju 2011 r. Wartość kontraktu wyniosła 665 mln euro. Umowa obejmowała dostawę dwudziestu pociągów o prędkości 250 km/h, budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz utrzymanie pociągów przez siedemnaście lat.