Szyny w transporcie publicznym i na trasach krótkodystansowych również ulegają uszkodzeniom w postaci zużycia, pofałdowań, fal poślizgowych i nacisków spowodowanych obciążeniem, silnym przyspieszaniem i gwałtownym hamowaniem.
Jeśli szyny nie zostaną poddane obróbce mechanicznej, powstające pofałdowania zwiększą emisję hałasu dla mieszkańców okolicy. Co więcej, obciążenie materiału szyny przez tabor kolejowy spowoduje również konieczność przedwczesnej i kosztownej wymiany szyn.
High Speed Grinding (HSG) usuwa drobne i średnie uszkodzenia szyn, niezawodnie zapobiega powstawaniu nowych defektów i skutecznie zmniejsza emisję hałasu wytwarzanego przez ruch kolejowy nawet o 10 decybeli. HSG-city jest obecnie najszybszą maszyną do szlifowania szyn kolejowych i krótkodystansowych na rynku. Dzięki zmiennym prędkościom roboczym, wynoszącym obecnie od 8 do 60 km/h, można ją zaplanować tak, aby pasowała do każdego rozkładu jazdy, bez konieczności zamykania torów lub jakichkolwiek prac przygotowawczych.
Jej kompaktowy kształt pozwala zmieścić się w każdej skrajni budowli. Może poruszać się zarówno do przodu, jak i do tyłu, dzięki czemu może być ciągnięty lub pchany przez wiele różnych typów pojazdów trakcyjnych, np. pojazdów szynowo-drogowych. Co więcej, można nim bardzo łatwo sterować z pojazdu trakcyjnego za pomocą pilotazdalnego sterowania.