ÖBB zainwestuje ponad miliard euro w infrastrukturę kolejową w regionie wschodnim w 2024 r.

ÖBB zainwestuje ponad miliard euro w infrastrukturę kolejową w regionie wschodnim w 2024 r.

04 stycznia 2024 | Źródło: ÖBB / bahn.blog / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

ÖBB kontynuują ambitny program ekspansji i inwestycji w regionie wschodnim w 2024 roku. Inicjatywa o wartości 1,09 mld euro koncentruje się na utrzymaniu, modernizacji, a przede wszystkim dalszej rozbudowie sieci kolejowej. Rosnące zapotrzebowanie na przyjazne dla klimatu opcje podróży zwiększyło entuzjazm społeczeństwa do podróżowania koleją.

 

 

ÖBB zainwestuje ponad miliard euro w infrastrukturę kolejową w regionie wschodnim w 2024 r.
Fot. ÖBB

 

Dalsza rozbudowa wzdłuż trasy południowej prace na najważniejszym połączeniu północ-południe we wschodnim regionie, szczególnie przy tunelu bazowym Semmering i rozbudowie Kolei Północnej, postępują szybko. W 2024 roku nacisk zostanie położony na Deutsch-Wagram, gdzie zostaną wyregulowane tory i perony oraz rozbudowany zostanie tunel pasażerski.

Rozbudowa trasy południowej Meidling-Mödling została zgłoszona do procesu oceny oddziaływania na środowisko, który zostanie przeprowadzony w 2024 roku. W centrum uwagi znajduje się także północne wejście do Wiener Neustädter Hauptbahnhof, z oceną oddziaływania na środowisko w 2024 r. i otwarciem mostu drogowego B54 w Wiener Neustadt wczesnym latem 2024 r.

Kontynuacja prac na trasie zachodniej na trasie zachodniej trwają inwestycje, m.in. finalizacja prac na stacji Tullnerbach-Pressbaum i rozpoczęcie budowy nowego dworca w Maria Anzbach. Modernizacja stacji Gramatneusiedl jest kontynuowana. Trwa planowanie oceny oddziaływania na środowisko Flughafenspange, trasy o dużej przepustowości z lotniska w Wiedniu do Bruck an der Leitha. Skoncentruj się na Wiedniu i wzdłuż kolei regionalnych w Wiedniu kontynuowane są prace modernizacyjne na głównej linii kolei S-Bahn w Wiedniu, obejmujące rozbudowę peronów na przystankach Handelskai i Traisengasse.

Nieuchronnie zbliża się szeroko zakrojona modernizacja kolei regionalnych, obejmująca kontynuację prac na Kamptalbahn, modernizację i elektryfikację kolei Traisental i Erlauftalbahn, a także Mattersburger Bahn. Zrównoważony rozwój i planowanie przyszłości ÖBB podkreśla swoją pionierską rolę w zrównoważonym rozwoju i mobilności przyjaznej dla klimatu.

Inwestycje w systemy fotowoltaiczne mają w przyszłości zapewnić przyjazną dla środowiska energię słoneczną, a do 2030 roku ÖBB stawia sobie za cel zwiększenie udziału samowystarczalności w zakresie odnawialnych źródeł energii do 80%.