Transport miejski Poznań: uszczelnią wiadukt "Pestki"

Poznań: uszczelnią wiadukt "Pestki"

19 lipca 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Poznańskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne wykorzystuje wakacyjny, nieco mniejszy ruch dla remontów torowisk i jezdni biegnących przy nich. Jednak mimo, że kończy prace nad ważnym torowiskiem przy ul. Fredry, a więc w ścisłym centrum miasta, to przedłuży czas kolejnego remontu – nieco dalej, przy ul. Roosevelta. Powodem jest rozszerzenie zakresu prac, ponad wcześniejsze plany.

Poznań: uszczelnią wiadukt
Fot. Grzegorz Okoński

W piątek powinien zakończyć się remont torowiska przy ul. Fredry, i wówczas ekipy remontowe przesuną się na skrzyżowanie ul. Roosevelta, Poznańskiej i Libelta. Zamknięcie tego węzła pozwoli na wymianę odcinka ponad stu metrów szyn i odnowienia nawierzchni jezdni.

- Nad ulicą Poznańską przede wszystkim nastąpi odwodnienie i naprawa dylatacji konstrukcji nawierzchni torowiska Poznańskiego Szybkiego Tramwaju – mówi Iwona Cieślik z Biura Promocji MPK Poznań. - Naprawie w tym roku podlegać będzie przyczółek południowy wiaduktu tramwajowego przeprowadzającego trasę PST nad ul. Poznańską i Libelta. Zapobiegnie to dalszym przeciekom wody przez szczeliny dylatacyjne, które przyczyniają się do korozji betonu i degradacji konstrukcji wiaduktu.

MPK ocenia, że z tego powodu prace na wiadukcie (naprawa urządzeń dylatacyjnych i odwodnienie przęsła) muszą być przeprowadzone jak najszybciej. Obejmą one naprawę powłoki antykorozyjnej w miejscach styku blachownic (piaskowanie konstrukcji stalowej, malowanie farba epoksydową, uszczelnienie wokół nakładek na stykach blachownic i malowanie natryskiem, a także już samo odwodnienie i naprawę dylatacji: roboty rozbiórkowe (w ich ramach zostaną zdjęte torowiska), izolacja z papy z zabezpieczeniem jej przed uszkodzeniem poziomą warstwą ochronną  z żywic oraz betonem  modyfikowanym polimerowo – cementowym, wklejenie taśm systemowych, montaż blach osłaniających z wypełnieniem szczelin dylatacyjnych materiałem elastycznym i na końcu - odtworzenie torowisk.

Ten remont miał trwać od 21 do 25 lipca, ale potrwa o dwa dni dłużej, gdyż przy okazji zamknięcia węzła i prac na wiadukcie, MPK postanowiło o rozszerzeniu prac o naprawę dolnej części konstrukcji wiaduktu nad ul. Poznańską.

Pasażerowie będą zatem ponownie korzystali ze zmienionych rozkładów jazdy, od 21 do 27 lipca: wówczas to – jak zapewnia MPK - całkowicie zostaną wyłączone z obsługi  odcinki sieci tramwajowej od Mostu Teatralnego do Połabskiej i Piątkowskiej i tam uruchomiona będzie komunikacja zastępcza. Linia T4 prowadzić będzie od Kaponiery do Ronda Solidarności, a  T9 od Kaponiery do Piątkowskiej.

Jednocześnie linie 9 i 26 zostaną zawieszone, a linia 2 kursować będzie dwukrotnie częściej. Zmienią się też trasy tramwajów linii 4, 10 i 11.